Acasă eCommece - B2C & B2B Meet Locals (un start-up românesc creat recent) își pregătește extinderea sa internațională

Meet Locals (un start-up românesc creat recent) își pregătește extinderea sa internațională

Meet Locals, start-up-ul ce vrea să revoluționeze modul în care turiștii îşi petrec vacanţele şi experienţele pe care le pot accesa, plănuieşte ca în cel mult 6 luni să acceseze o finanțare pre-seed de 0,25M€. Suma este necesară pentru dezvoltarea platformei web și aplicației, pentru contractarea celor mai buni experți în turism, operațiunile de marketing și dezvoltarea afacerii în afara granițelor. Prima țară din planul pentru extinderea internațională este Bulgaria, unde Meetlocals.ro a identificat deja oportunități semnificative de afaceri. În această etapă, start-ul vizează atragerea fondurilor în schimbul transferului a 10% din capital. După această operațiune, compania are în vedere să ridice o rundă nouă în faza de seed, de 0,5M€.

Am pornit în 2021, la 1 an și jumătate de la începutul pandemiei. Am început prin a căuta o problemă pe care o are turismul în România şi am constatat că, într-o lume a digitalizarii, ideal pentru turiști sau agențiile de turism este să găseasca experienţe locale şi să le cumpere printr-un singur click, pentru a ne bucura de ele imediat. Astfel, am creat o platformă unde revânzătorii pot găsi experienţele, pot gestiona rezervările, comisioanele şi le pot accesa instant din contul lor, în mod eficient. Iar turiştii nu trebuie să mai aștepte ore întregi după oferte și documente şi nu se mai pierd în zeci de e-mail-uri pentru fiecare rezervare”, a declarat fondatoarea Meet Locals, Elena Luiza Oprea, cu experiență de peste 20 de ani în turism. Afacerea lansată în Constanța are la bază un sistem de rezervări în care sunt integrate diverse activități, de la tururi ghidate, trasee montane, excursii, zbor cu parapanta, rafting, lecții de ski până la transferuri, sau degustări de vin, lecții de gătit, intrări la spa și multe altele. Partenerii precum furnizorii sau revânzătorii de produse sunt atent selectați, pe baza unicității lor, review-urilor și a calității interacțiunilor acestora cu clienții deja existenți.

Meet Locals are în portofoliu peste 300 experiențe, iar până la începutul lui 2023 și-a propus să aibă contracte cu furnizori din toate orașele mari din România. Spre sfârșitul anului 2024 start-up-ul urmează să se extindă și în zona de est a Europei, contractand pe această piață noi furnizori și alte câteva sute de experiențe. Echipa Meet Locals își dorește să acționeze ca un sistem de concierge disponibil tuturor amplasamentelor de cazare. În acest moment în România sunt aproape 6.000 de amplasamente care pot găzdui peste 30 de milioane de turiști. În 2022, numărul de sosiri în structurile de primire turistică a depășit patru milioane, dintre care 630.000 au fost turiști străini.

„Modelul de business va crește prin viitoarea investiție și ne va ancora mai bine în piață. Pus la punct MVP-ul (Minimum Viable Producteste-un produs ce conține un set minimal de funcționalități cheie ce permit lansarea pe piață a conceptului la care lucrezi într-un timp cât mai scurt cu efort și costuri minime și un mod rapid de a intra pe piață, fără a cheltui toți banii pe un produs care ar putea avea nevoie de alte iterații pentru atinge curba de creștere) el este validat în piață și cu siguranță există turiști și trendul acestora de a rezerva experiențe și activități ca și serviciu extra. Pe termen scurt vom dezvolta parteneriatele B2B pe care le avem deja cu partenerii revânzători și furnizori, implementat cu succes în hoteluri mici și mijlocii, iar pe termen lung țintim să fim un jucător puternic pe piața din România, apoi în Sud-Estul Europei, a adăugat Elena Oprea CEO și fondator al Meet Locals.

Notă. Meet Locals este o invitație la întalnirea cu oameni, locuri speciale si evenimente iesite din cotidian, dincolo de banalitatea traseelor obișnuite. Conectăm oameni şi culturi, oferim experienţe şi construim o comunitate puternica, in slujba turistilor care nu isi doresc doar o vacanta monotona, care vor sa ia cu ei acasa trairi autentice și povești atemporale, mai degrabă decât suveniruri materiale. Meet Locals este o intreprindere sociala care si-a luat un angajament sa aduca impact pozitiv in comunitate si societate. Sprijinind promovarea și vânzarea produselor noastre, faci un bine pentru persoane aflate la nevoie. Astfel, o parte considerabilă din profitul Meet Locals este redirecționat către cauze sociale. Suntem alături de copii care provin din grupuri vulnerabile, pentru a-i ajută să meargă la școală și să învețe. Organizăm stagii de practică pentru elevi și tineri, astfel încât să își dezvolte competențe de leadership și de promovare turistică. Pregătim și organizăm evenimente în mediul local, pentru persoane vulnerabile din medii dezavantajate, care să deprindă abilități pentru a dezvoltă activități turistice și a crea experiențe locale pentru vizitatori. Suntem o voce a copiilor, tinerilor, altor persone vulnerabile, pentru că îi sprijinim, iar poveștile lor le veți regăși curând aici. Fiecare dintre partenerii Meet Locals poate deveni ambasador al misiunii noastre în comunitate. Credem cu tărie că misiunea socială a firmei noastre este cea mai bună șansă a noastră de a crea o lume mai bună, urmărind rezolvarea nevoilor sociale ale grupurilor vulnerabile, prevenirea și combaterea riscului de excluziune socială și promovarea incluziunii sociale. Devino partener revânzător Meet Locals, promovând și rezervand experiențe, activități, intrări la obiective, evenimente, în toată țară, pentru turiștii tăi. Meet Locals este o platforma de rezervări intuitivă și completă care oferă o multitudine de experiențe autentice și opțiuni de petrecere a timpului liber pentru turiștii din România, asigurând expunere la nivel național, cu expertiză locală. Dacă eșți furnizor de experiențe locale, acest nou canal de distribuţie îți oferă posibilitatea de a-ti crește veniturile, promovând ofertele tale unor clienţi noi. Promovăm experiențele și activitățile locale, utilizând tehnologie de ultima generație, iar principalul canal de distribuție îl reprezintă hotelurile, agențiile de turism și agențiile de organizare evenimente din București, Constanța si stațiunile de pe litoral, Delta Dunării, Sibiu, Brașov, Craiova, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași.

Nota redacției