Thomas CSINTA, Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de studii CUFR (Consultanță Universitară Franco – Română) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles). CUFR (Conseil Universitaire Franco–Roumain auprès des grandes écoles françaises), Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)
Cei care vin la o testare IQ adesea ne spun că s-au simțit stimulați de testare. Vin destul de îngrijorați și anxioși și pleacă plini de bucurie. Uneori și îmbujorați! Oare ce fel de neurotransmițători produce un Test IQ în creier că să producă o așa schimbare? Realitatea este că testul este gândit să fie o stimulare gradual crescătoare, și totodată, să ofere chei de răspuns de la serie de întrebări la altă, ceea ce oferă momente de a-ha și de descoperire. Toți cei care participa la testările noastre și doresc un raport avizat COPSI cu care eventual se pot înscrie la Mensa, o pot face. Dacă ești curios ce IQ ai, vino la testare!
Calitatea de membru al British Mensa, de exemplu, the High IQ Society, este deschisă oricărei persoane care poate demonstra un IQ în primele două procente din populație, măsurat printr-un proces de testare IQ recunoscut sau aprobat.
Ai ocazia să te le sesiunea din 13 mai, vineri.
Copiii supradotați depind în totalitate de adulții din preajma lor pentru a fi descoperiți. Fii un adult responsabil. De cele mai multe ori părinții au intuiția bună și și-o pot valida printr-o testare standardizată, normată pe populația României. Dacă copilul tău are peste 6 ani, poate participa la o testare de IQ.
Detalii și înscriere: click aici
Și adulții pot veni la un test IQ? Da. Am primit multe solicitări chiar și de la adulți pentru un test de IQ.
Note despre IQ poți află aici, la Centrul Gifted Education
Dacă vreți să aflați despre istoria testelor de IQ, recomandăm cartea „The Element”, de Sir Ken Robinson paginile 68-79)
Testele IQ sunt limitate în timp și spațiu, și reflectă un status pe moment al măsurătorii, depinzând de dinamică de tip gena-mediu și deci, de interacțiunile pe care copilul le are.
Cercetătorii au estimat că „până la 40% din inteligență unui copil este moștenită (Dr. Beben Benyamin, Universitatea Queensland). Între 60-80% din inteligență unui copil depinde de mediul de hrănire al abilităților. Principiul „nature & nurture” este fundamental în educația abilităților copiilor, inclusiv în a celor supradotați. Existența abilităților cât și mediul de hrănire a lor, sunt fundamentale.
„IQ-ul poate să scadă sau să crească de la un an la altul”. Da, noi putem afirmă că IQ-ul este dinamic, și că el depinde extrem de mult de mediul în care copilul își petrece cel mai mult din timp.
În mod ironic, Alfred Binet, unul dintre creatorii Testului IQ, a intenționat ca testul să servească tocmai funcţiei opuse. De fapt, el l-a proiectat inițial (comisionat din partea guvernului francez) exclusiv pentru a identifica copiii cu nevoi speciale, astfel încât aceștia să poată primi forme adecvate de școlarizare. El niciodată nu a intenționat că testul să identifice grade de inteligență sau „Valoare mintală”.
De fapt, Alfred Binet a notat că scala creată de el, „nu permite măsurarea inteligenței, deoarece calitățile intelectuale nu sunt superpozabile, și prin urmare nu poate fi măsurate așa cum suprafețele liniare sunt măsurate”. Nici nu a intenționat vreodată să sugereze că o persoană nu ar putea deveni mai inteligență în timp. „Niște intelectuali actuali”, a spus el, [au afirmat] că inteligența unui individ este o cantitate fixă, o cantitate care nu poate fi mărită. Trebuie să protestăm și să reacționăm împotriva acestui pesimism brutal; trebuie să încercăm să demonstrăm că nu este fondată de nimic. (citat din cartea „The Element”, de Șir Ken Robinson).
Cu ce te pot ajută testele IQ
- să te înțelegi mai bine pe ține
- să îți cunoșți nevoile de dezvoltare
- să înțelegi comportamentele pe care le ai și să vii în întâmpinarea lor
- să-ți întăreșți stimă de sine
- să-ți confirmi niște bănuieli pentru „de ce m-am simt tot timpul altfel decât ceilalți”
- să înțelegi cum funcționează creierul tău știind că un IQ se corelează cu modificări structurale în felul cum sunt utilizate emisferele
- să privești în retrospectivă și să înțelegi mai bine cum funcționezi în relații, în grup și că persoană
- să urmărești Centrul Gifted Education pentru acele informații care sunt specifice giftedness
Contact Monica Gheorghiu, Centrul Gifted Education
Articole asociate
Gifted Education. Selecțiile pentru anul Academic 2022 sunt în curs de derulare
Gifted education. Teoria educației. Misiunea noastră „Gifted Education” în România!
ARCA Advanced Research in Education, un demers educațional unic în România
Nota redacției
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului
[…] Ai dat vreodată un test IQ? Merită să încerci! Experiența testării poate fi un „a-ha”̷… […]
[…] Ai dat vreodată un test IQ? Merită să încerci! Experiența testării poate fi un „a-ha”̷… […]
[…] Ai dat vreodată un test IQ? Merită să încerci! Experiența testării poate fi un „a-ha”̷… […]