Economic and commercial mission of La Francophonie in Central and Eastern Europe
Jurnalul Bucureștiului. On line Newspaper publishing almost everything to be well informed. That’s our main and only purpose!Jurnalul Bucureștiului aims to be an online newspaper for information and debate of citizens’ problems and events. The principles that will be at the basis of this publication are: a) Democracy cannot exist without opposition, b) Elected representatives are our representatives and not our masters, c) Criticism fosters progress, d) Free speech-an important factor in correcting the deviations of power.
Arta contemporană iese în stradă la Eforie Sud
Lucrările realizate în cadrul proiectului „Artă (și Ecologie) la Mal(ul Mării)” au fost expuse pe faleza din Eforie Sud, unde vor rămâne până la finalul lunii august. Artiștii europeni Meri The Zu și Reinier Landwehr (RO|NL) au finalizat o nouă pictură murală monumentală, realizată pe peretele exterior al ecranului de proiecție al Cinemascopului din oraș. „Arta contemporană își „suflecă” mânecile și iese în stradă la Eforie Sud, pentru a evoca, direct de pe faleză, probleme pe care le intuim cu toții, dar pe care ne place de multe ori să le băgăm sub „preșul conștiinței””.
Fugim de ele mai ales când suntem în vacanță. Dar pânzele și zidurile noastre continuă să-și spună poveștile și în vacanță, explorând teme acute la nivel global”, spun reprezentanții hub-ului de creație Eforie Colorat, inițiatorii unui proiect green culture menit să ridice gradul de conștientizare cu privire la problemele ecologice specifice orașelor turistice din zonele de coastă. Inspirat de noile direcții de dezvoltare promovate prioritar de Comisia Europeană, proiectul „Artă (și Ecologie) la Mal(ul Mării)” reunește energiile creative a cinci artiști care folosesc arta pentru a ilustra teme ecologice importante pentru lumea contemporană. Povestea, imaginată ca un șir de efecte ale acțiunilor din societățile consumeriste asupra mediului natural, se dezvoltă ca o serie de observații critice, urmărind diverse teme, de la meditații cu privire la stiluri de viață iresponsabile sau istorii din sublimul petro-industrial, la evocări din pleiada vinovaților de regulă mascați sub termenul mult prea larg de „activitate umană”. Irina Maria Iliescu, Alina Marinescu, Adrian Preda, Andrei Turenici și Meri The Zu vorbesc în lucrările lor despre peturile și gunoaiele care poluează apa, despre exploatarea turistică irațională, despre practici iresponsabile de vacanță sau despre speciile pe cale de dispariție, alungate definitiv sau sufocate de vecinătatea cu oamenii. După vernisajul organizat la începutul verii la grădina de vară Cinemascop, lucrările semnate de artiștii incluși în acest proiect au fost expuse pe pietonala str. Falezei, unde vor rămâne la dispoziția publicului până la finalul verii.
Inițiativa Artă(și Ecologie) la Mal(ul Mării) este inspirată din idei ale curentului New European Bauhaus, care propune o tranziție spre ecologie, cu schimbări la toate nivelurile, în modelele de afaceri, schimbări de tehnologie, standarde mai ridicate de mediu, dar și schimbări comportamentale-atât în producție, cât și în consum. „Noul Bauhaus European este despre creativitate, sustenabilitate și comunitate. Orice demers creativ are nevoie de resurse pentru a prinde viață și de un public interesat căruia să i se adreseze. Conceptul Bauhaus înseamnă mai mult decât construirea de case–înseamnă construirea unui stil de viață prin artă. De la Walter Gropius și școala sa de artă, până la cei care au răspândit ideile Bauhaus, vedem cum arta și educația artistică ne îmbunătățesc viața. Proiectele de la Eforie valorifică creativitatea și resursele artiștilor și le pun în folosul comunității, promovând idei care aduc bunăstare personală și socială”. [Ioana Marinescu, Curatoarea proiectului „Artă (și Ecologie) la Mal(ul mării)”]
Aventuri la o margine de Antropocen
Fugim către mare, urmărind eliberarea din captivitatea marilor aglomerări urbane, visăm calmul în era vitezei sau umanul în decada expansiunii tehnologice. Și, totuși, chiar si la mare ne urmăresc unele realități, deși poate că plecăm în vacanță tocmai să uităm de ele. O lume aflată în continuă și accelerată transformare ne obligă la reflecție critică, în timp ce arta își reunește nenumăratele tipuri de limbaje într-o declarație unică, vorbind despre probleme care au devenit globale. „Peste tot în lume zonele de coastă sunt poluate, peste tot în lume oamenii încearcă să se adapteze saltului tehnologic și noilor proceduri impuse de expansiunea inteligenței artificiale, peste tot în lume consorțiile de cercetare încearcă să descopere tratamente unor boli care au în istoric milioane de victime. Peste tot în lume s-ar simți efectele unei deflagrații sau ale unui dezechilibru de mediu în zona Antarcticii, ca să enumăr doar câteva dintre posibilele scenarii care pot deveni idei de dialog la malul mării. Ceea ce e ceva mai nou în viziunile contemporane este o înțelegere mai profundă a faptului că suntem interconectați și că arta a devenit un participant direct în proces, părăsind un rol mai vechi de oglindă a realității. Ne-am dorit să spunem o poveste despre locuri uitate sau iresponsabil exploatate, care ar putea deveni spații frumoase și primitoare, încurajând dialogul între culturi, discipline, genuri și vârste”, spun Alexandra Dumitrescu și Emil Cristian Ghiță, fondatorii hub-ului cultural Eforie Colorat, inițiatori ai proiectului Artă (și Ecologie) la Mal(ul Mării).
Arta care a invadat faleza de la Eforie Sud poartă toate aceste povești. Puternice și surprinzătoare, lucrările expuse de Adrian Preda la Grădina de Vară și pe pietonală susțin o retorică alternativă în procesul globalizării corporative, evocând istoricul actelor „slow violence” care au perturbat sistemele naturale ale pământului. Marsuinul lui Adrian Preda-un fost erou legendar, devenit acum veteran, își înghesuie uraganele într-un pahar cu apă, păstrându-și cumpătul și aerul jovial, de vacanță. Traversând un infinit de scenarii posibile, poate eșua într-un container, la fel de bine pe cum se poate pierde și într-un autobuz, lasă în urmă vagoane de tramvai sau recifuri generoase de deșeuri, se zbate într-o pânză spațiu-timp, ne salută dintr-un fast food oceanic, pentru a ne spune, în cele din urmă, adio, scufundându-se în adâncul unei pungi de chips-uri. „Acest tip de proiecte este întotdeauna benefic. Cât de productive vor fi ele, nu putem măsura exact, nici imediat. Dar probabil că pot avea efecte, măcar în mintea unui copil care se lovește pentru prima oară cu astfel de imagini, cu mesaje care au potențialul de a aduce o influență benefică. Eforie Sud are nevoie de asemenea evenimente, ca orice alt loc din România, care nu strălucește nici la ocrotirea mediului, nici la atenția acordată artei contemporane”. (Adrian Preda, artist)
Artă contemporană, film și petreceri în festivalul Eforie Colorat
„De ce am transformat parcul în parcare și marea într-un coș de gunoi”
Privită de departe, lucrarea Irinei Maria Iliescu arată ca un cadru perfect instagramabil, de pus în feed după o vacanță reușită la un hotel cu piscină. La o privire mai atentă, realizăm că peturile care plutesc în apă au acaparat întregul spațiu, dar, nu-i așa, o să ne obișnuim și cu asta, câtă vreme suntem relaxați și problema nu ne privește. Prietenii noștri virtuali oricum ne vor da inimioare și se vor bălăci alături de noi, în valuri croite din tone de plastic. „Eforie Colorat acoperă fix ce lipsește în Eforie Sud– încearcă să reînvie viața culturală din zonă. Merită văzute în primul rând expoziția Artă (și ecologie) la malul mării (din care fac și eu parte), ilustrațiile lui Adrian Preda, lucrarea imersivă și foarte colorată a lui Mimi Pleșoianu, instalațiile lui Emil Cristian Ghiță. O inițiativă excelentă este și festivalul de film Cinemascop”. (Irina Maria Iliescu, artistă)
„Mi-a plăcut foarte mult să mă plimb pe străzile din Eforie Sud, m-a teleportat un pic în timp și mi-a amintit de verile petrecute la bunici. Mi-au plăcut căsuțele mici și îngrijite, grădinile umbrite și intime. Pare cadrul perfect care te îndeamnă la visare și solitudine, un loc în care te poți retrage să scrii un scenariu de film, o carte sau să desenezi în voie”, spune Alina Marinescu, ilustratoare și artist vizual. Lucrarea ei, intitulată „Moștenire”, este o oglindă care arată o realitate tristă. Dacă ne bucurăm că ne rămâne nouă casa bunicilor, e clar că nu ne place să moștenim și datoriile la întreținere. „Din păcate, adunăm o notă de plată din ce în ce mai mare, pe care copiii și nepoții noștri se vor chinui din greu să o achite. Fiecare copac tăiat și fiecare munte de gunoi vine la pachet cu o lipsă și un dezechilibru. Dacă nu ne oprim și nu ne reconsiderăm strategia, vom avea de explicat de ce am transformat parcul în parcare și marea într-un coș de gunoi”, spun curatoarea Ioana Marinescu.
„Arta stradală este accesibilă tuturor și tocmai de aceea importantă pentru comunități. Oamenilor le place când vii în cartierul lor și creezi o pictură murală pentru a înveseli locul”, spune artistul olandez Reinier Landwehr, aflat în rezidență la Eforie Sud. „Chiar și cei care nu-și permit un bilet la muzeu sau la teatru se pot bucura în felul acesta de artă. Oamenilor le place să se întrebe, să se gândească la lucrarea pe care o văd pe stradă. Personal, consider că este esențial să existe artă și spațiul public. Vezi toate reclamele alea pe străzi, de care oamenilor nu le mai pasă deloc. Arta stradală este ceva diferit în spațiul public, se desprinde din monotonia acelor reclame pentru a aduce o poveste vie sau un mesaj cu adevărat interesant pentru trecători”.
Zidul din Eforie Sud, pictat de Reinier Landwehr, în colaborare cu artista Meri The Zu-din România, este menit să creeze punți între cultura olandeză și cultura română. Personajele imaginate de cei doi artiști s-au împrietenit și se îmbrățișează. „Dacă suntem capabili să ne deschidem mințile și inimile, vom descoperi atât de multe suflete frumoase. Avem medii diferite. Însă cu toții suntem, până la urmă, oameni”, spune Reinier Landwehr.
Ecologie și artă contemporană la malul Mării Negre – Nou mural monumental, în Eforie Sud
„Artă (și ecologie) la Mal(ul Mării)”
Eforie Colorat este un hub cultural lansat în anul 2021 la Eforie Sud, în beneficiul turiștilor și membrilor comunității locale, pentru comunitățile artistice și grupurile de dialog civic la nivel național-care au la dispoziție, anual, o serie de rezidențe creative la Marea Neagră. Inițiat de Forumul Artelor Vizuale, în parteneriat cu Centrul Ceh și primăria Orașului Eforie, programul Eforie Colorat își propune promovarea unui set de bune practici pentru dezvoltarea zonelor cu acces limitat la cultură, ridicarea nivelului de educare și conștientizare în probleme de mediu și revitalizarea spațiilor de întâlnire comunitară de la malul Mării Negre. Anual, Eforie Colorat dorește să fie un spațiu alternativ de inspirație pentru comunitatea artistică, pentru decidenții din administrațiile locale și centrale, și punct de întâlnire pentru specialiști și grupuri civice, într-un efort comun de a identifica soluții actuale de regenerare urbană, ecologie creativă, exploatarea etică și coerentă a potențialului turistic, economie circulară, spirit civic, dezvoltare sustenabilă și oportunități de creștere prin cultură în zone marginalizate. Proiectul Artă la Mal susține cercetarea și producția artistică interesată de tematici legate de mediu și comunitate, stimulând intervențiile culturale semnificative, care contribuie la înțelegerea profundă a legăturilor dintre cultură, artă și mediu.
Notă
- Fondatori: Alexandra Dumitrescu și Emil Cristian Ghiță
- Curator: Ioana Marinescu
- Grafică: Andrei Turenici
- Fotografie: Ruxandra Lipan și Alexandra Dumitrescu
- Comunicare: Evantia Barca
- Social Media: Alexandra Ghiță
- Financiar: Alina Chiciudean
- Logistică: Ionuț Cosmin Idu
- Responsabil voluntari: Andreea Solba
- Parteneri media: Agerpres, Propargarta, The Institute, AARC, Spotmedia, IQ ADS, SMARK, Revista Zeppelin, UZPR–Jurnalul Bucureștiului, Revista Arta, Radio Romania Cultural, Modernism, Zile și Nopți, Filme-Cărți, Daily Magazine, Ziarul Metropolis, CineFan, CineMap, CineGhid, MovieNewsm Radio Constanța, Feeder, DigitizArte, Știri.ong, Munteanu, Iglo, Empower Artist Magazine, HAPP, Radio România Internațional, Agenția de carte, The Woman, Curatorial, Radio Vacanța, Revista Golan, Revista Atelierul, Arte Vezi, Revista Tomis, Regard, The Expert.
- Participarea la toate evenimentele programate anul acesta la Eforie Sud este gratuită. „Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național, care nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.”
Galerie foto
Promovarea online a instituțiilor, jurnalelor și articolelor academice
Lucrări intelligence
„Puterea de la Puterea informațiilor la Puterea în Intelligence”(Tiberiu Tănase-coordonator, autori Ovidiu Boureanu și Petru Ștețcu, Editura Concordia, Arad, 2024)
Recenzie. Noua carte apărută la editura Concordia reprezintă un amplu proiect documentar și documentat asupa unui subiect prezent în viață, în societate și istoria umanității și anume „Puterea” privită din mai multe puncte de vedere. Aceasta se bazează pe o amplă documentare și bibliografie privind puterea–pornind de la termenul, concept semnificații și domenii în care este prezentă dar și modalitați de raportate privind importanța acesteia în diverse domenii și situații. Pe parcursul celor XV capitole autorii de prezintă multe și intresante noutăți privind termenul și conceptul de putere pornind de la Introducere (p. 13), la definiții–care încep cu clasica întrebare „Ce este puterea?” cu raspuns pornind de la Dex la conceptul puterii, fețele puterii, dar și la puterea ca decizie sau puterea ca preluare a controlului.
Sunt prezentate și fețele puterii, care sunt sunt autoritatea și legitimitatea. Foarte interesanta lucrare debutează cu un prim capitol unde în Secțiunea a 3-a avem informații documentate despre „Putere” versus „Autoritate”, „Ce este puterea?”„Care este autoritatea?” Dar și diferența dintre putere și autoritate. De menționat tot aici în Secțiunea a 4-a se fac referirila la Dominație versus Autoritate iar în Secțiunea a 5-a unde sunt prezentate Puterea, politica și statul. Sunt importante raspunsurile la întrebarile cum ar fi Ce este puterea politica?.De mare interes este și Secțiunea a 9-a, al aceluiaș prim capitol care tratează Analiza Puterii și se referă la Analiza SWOT (slăbiciuni, oportunități și amenințări). Urmează un important capitol și anume cel referitor la Puterea Mondială ce conține referiri puterea mondială și scopul acesteia, Guvernul Mondial,Organizarea Piramidei Puterii la p.81.
Întalnim și alte capitole foarte importante cum este cel referitoar la „Puterea informației” (p. 129), și în mod deosebit la conceptul de informație, dar și considerații despre puterea informației, precum și despre puterea informației într-o societate liberă. Importante sunt referințele la „Puterea militară” (p. 255) în ceea ce privește evoluţia marilor puteri. Astfel, Secțiunea a 2-a tratează un aspect absolut de interes pentru puerea statelor și anume despre țările cu cele mai mari armate din lume și despre cele mai mari puteri militare din lume. Important este și capitolul ce prezintă „Puterea Economică” (p. 279) cu referiri la „Puterea pieței” legate de noțiunile „Ce este puterea de piață?” Înțelegerea puterii pieței cu exemplu de putere de piață și structurile de putere ale piețelor până la prezentarea conceptele de putere și emergență.
De subiniat capitolele ce urmează despre „Puterea politică” (p. 307) pornind de la definiția puterii politice. Ce este politica și cum funcționează? Conceptul de putere politică puterea alienată și conținut și trăsături ale puterii politice și Autoritatea și Legimitatea politică. Cel de–al X–lea Capitol se referă la „Puterea Mass-Media” pornind de la definirea presei, evoluția presei în decursul timpului., funcțiile presei. Presa, a patra putere în stat, „Comunicarea politică”, și când puterea ascultă de presă, dar și despre libertatea presei. Acest capitolul este urmat de alte capitole de mare interes și anume „Puterea organizației” și foarte important „Puterea intelligence”-ului. Aici se fac referiri la „Ce este Intelligence?” Dar și la Puterea în intuiție și decizie în activitatea de intelligence.
Trebuie menționat că importanţa activităţii intelligence pentru orice stat-naţiune este în mod direct legată de ameninţările şi vulnerabilităţile la nivel local, regional şi global, de rolul aspectelor politico-militare şi economice pe scena internaţională, precum şi de atitudinile liderilor faţă de structurile de intelligence şi securitate naţională. Unele din cele mai importante aspecte şi tendinţe care vor caracteriza şi influenţa mediul şi organismele de intelligence ale statelor-naţiune în secolul XXI ar putea fi „Forța cunoaşterii”, prioritară, dar și esentială și se va baza pe informații. În prezent cunoaşterea are valoare, iar intelligence adică informația strategică este putere. Cunoaştere fără intelligence nu poate exista, la fel cum un intelligence calitativ nu poate să se manifeste fără cunoaştere. Deoarece cunoaşterea este astăzi cel mai important şi util element al competitivităţii la nivel global şi devine cea mai importantă resursă a unei naţiuni, am putea afirma că se naşte o nouă componentă, anume „intelligence-ul cunoaşterii”, care devine astfel elementul complementar al domeniului intelligence-ului și esențial puterii. Deci, putem afirma că „Puterea” se mută acum dinspre state-naţiune, spre state-piaţă şi mai nou spre state-reţea. Adică dinspre state spre grupuri unite în reţele, dinspre legile fizicii şi puterea fizică spre legile cibernetice şi puterea creierului („brain power”), iar paradigma „cine are informaţia deţine puterea”
Lucrarea „Inteligența Artificială în Informații” se distinge prin natura sa exhaustivă și bine structurată, subliniind calitatea analitică și relevanța sa pentru profesioniștii din domeniul intelligence și pentru cei interesați de tehnologiile emergente. Trecând în revistă colectivul de autori care au elaborat această lucrare, aceștia sunt după cum urmează: Ioana-Hermina Păiuș (antreprenor-director general, master în relații internaționale, studii de intelligence și diplomație, doctorand în relații internaționale și securitate, absolventă a mai multor cursuri în domeniul intellligence-lui și inteligenței artificiale și autoare de lucrări științifice în domeniu), Adrian Ioan Farcău (diplomat inginer, investigator privat și business-men), Ionuț Vasile Nicoraș (inginer, cunoscător și iubitor al domeniului de intelligence, specialist în energia verde și autor în domeniul intelligence-lui și inteligenței artificiale) și Petru Şteţcu (specialist în intelligence, investigator, editor, autor și coautor a mai multor lucrări de specialitate privind: intelligence, inteligența artificială, geopolitică, securitate, contraspionaj, contraterorism, manipulare, amenințări hibride, ordine publică și privată, diplomație, relații internaționale etc.), sub coordonarea lect. univ. dr. Tiberiu Tănase (istoric și specialist în Intelligence), apărută la Editura Concordia Arad. Lucrarea fiind de mare interes atât celor ce își desfășoară activitatea în domeniul intelligence-lui, cât și altor categorii de cititori, ce sunt doritori de informații noi în acest domeniu de activitate.
- Lucrarea este bine structurată pe 16 capitole, începând ca primul capitol privind cunoașterea, știința și neuro-știința; apoi continuând cu următoarele capitole în care sunt tratate domeniul de intelligence, integrarea inteligenței artificiale în analiza informațiilor, noile tehnologii de inteligență artificială implementate în domeniul intelligence-lui; utilizări și aplicații ale inteligenței artificiale în sfera intelligence-lui; avantaje, oportunități și provocări ale noilor tehnologii de AI, lucrarea finalizându-se prin capitolul privind viitorul AI în intelligence. Capitolele se succed în mod cronologic, dând cursivitate ascendentă lucrării, ceea ce dovedește buna documentare a autorilor pe acest subiect. Structura capitolelor reflectă o abordare meticuloasă și comprehensivă a integrării și utilizării inteligenței artificiale în activitățile de intelligence. Autorii încep prin a fundamenta lucrarea în concepte fundamentale precum cunoașterea, știința și neuro-știința, continuând cu o analiză detaliată a definirii și organizării intelligence-ului în toate dimensiunile sale.
- Pe parcursul lucrării, cititorii sunt ghidați printr-o serie de subiecte esențiale, inclusiv procesele de producere și procesare a informațiilor, structura și funcțiile agențiilor de intelligence și strategiile informatice pentru securitatea națională. De asemenea, sunt abordate aspecte practice, cum ar fi utilizarea inteligenței artificiale în colectarea și analiza datelor, precum și evaluarea impactului și provocărilor pe care această tehnologie le aduce în domeniul intelligence-ului. Lucrarea oferă, de asemenea, o perspectivă asupra evoluției viitoare a inteligenței artificiale în intelligence, evidențiind tendințele emergente și provocările anticipate, dar și oportunitățile de utilizare eficientă a acestor tehnologii într-un domeniu atât de critic.
- Prin această lucrare documentară, autorii oferă cititorilor posibilitatea de a avea o viziune de ansamblu asupra integrării inteligenței artificiale în domeniul intelligence-lui, beneficiile, provocările și efectele acesteia, cât şi posibilitatea de a-şi îmbogăţi cunoştinţele cu informaţii noi și importante ca urmare a implementării noilor tehnologii în sfera de intelligence.
- De menționat lucrarea are o bibliografie de exceptie bazată pe lucrări noi, este interesantă și conține informații noi de actualitate. În concluzie, lucrarea „Inteligența Artificială în Intelligence” este prezentată ca o resursă indispensabilă pentru cei interesați de transformările și influențele aduse de inteligența artificială în activitatea de intelligence, furnizând o perspectivă detaliată și actualizată asupra acestui subiect complex și în continuă evoluție.
Mihai Eminescu, Ion Oprea, Grid Modorcea, Adrian Păunescu, Neculai Constantin Munteanu, Adrian Cioroianu, Octav Pancu-Iași, George Călinescu, Vasile Sava, Cicerone Poghirc, Aurelian Titu Dumitrescu, Mircea Florin Șandru, Lucian Blaga, Constantin Pădureanu, Dumitru Tinu, Cezar Ivănescu, Fabian Anton, George Topîrceanu, Petru Codrea, Radu Gyr, Dan Culcer, Ion Anton, Dumitru Stăniloae, Mihai Cosma, Claudiu Săftoiu, Iosif Constantin Drăgan, George Băjenaru, Cleopatra Lorințiu, Ion Heliade-Rădulescu, Andrei Partoș, Ion Cristoiu, Mircea Badea, Grațian Cormoș, Aristide Buhoiu, Ioana Sava, Brândușa Prelipceanu, Nicole Valéry-Grossu, Gabriel Liiceanu, Ion Agârbiceanu, Eliza Macadan, Florian Bichir, Emil Șimăndan, Bogdan Suceavă, Adriana Săftoiu, Ioan Chirilă, Gabriela Vrânceanu-Firea, Paul Lampert, Octavian Paler, Alexandru Vianu, Dumitru Toma, Eugen Barbu, Eric Winterhalder, Cristian Mungiu, Vintilă Horia, Dan Pavel, Mircea Dinescu, Cristian Tudor Popescu, George Pruteanu, Emil Hurezeanu, Ivo Muncian, Radu Jörgensen, Lazăr Lădariu, Eugen Ovidiu Chirovici, Adrian Hoajă, Doina Drăguț, George Muntean, Barbu Catargiu, Adrian Mîrșanu, Victor Frunză, Lorena Lupu, Alexandru Candiano-Popescu, Marius Mircu, Dănuț Ungureanu, Vasile Copilu-Cheatră, Rodica Culcer, Andrei Gorzo, Zaharia Stancu, Eugen Cojocaru, Răsvan Popescu, Ion Anghel Mânăstire, Pamfil Șeicaru, Tudorel Oancea, Dorin Ștef, Paula Seling, Sabin Gherman, Marian Coman, Brîndușa Armanca, Valeriu Turcan, Teșu Solomovici, Sorin Roșca Stănescu, Tudor Octavian, Vasilica Ghiță Ene, Gabriela Adameșteanu, Radu Negrescu-Suțu, Cornel Nistorescu, Petre Got, Dumitru D. Șoitu, Geo Bogza, Dan Diaconescu, Stelian Popescu, Nicolae Carandino, Valer Chioreanu, Ioan Massoff, Corneliu Stoica, Adelin Petrișor, Ion Călugăru, Andrei Alexandru, Ludovic Roman, Radu Paraschivescu, Vasile Urechea-Alexandrescu, Elis Râpeanu, Cezar Petrescu, Ion Monoran, Thomas Csinta, Marian Odangiu, Paul Barbăneagră,…
[…] Arta contemporană iese în stradă la Eforie Sud – „Artă și ecologie la malul mării” […]