Acasă Gifted Education Centrul Gifted Education. Ai un copil supradotat? Înseamnă că știi care sunt...

Centrul Gifted Education. Ai un copil supradotat? Înseamnă că știi care sunt provocările de zi cu zi ale acestuia (în parteneriat cu CUFR – Centre of French Graduate and Postgraduate advice, education and Research & Development și Jurnalul Bucureșiului platoformă cultura – educațională și de cercetare în științe sociale franco – română a CUFR)

Thomas CSINTA, Profesor de modelizare matematică și matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de studii CUFR (Consultanță Universitară Franco–Română) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles), Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE   (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați), Franța (Le Parisien)

Ai un copil supradotat? (Între 5-10% din populaţia lumii sunt persoane supradotate, conform Roberta Braverman, Vicepreședinte New Jersey Association for Gifted Children). Înseamnă că știi care sunt provocările de zi cu zi ale acestuia.Inteligența sa sclipitoare nu îl ajută prea mult în aspecte ce țin de relaționarea cu ceilalți sau chiar de înțelegerea propriei sale lumi emoționale. Am creat școala Leonardo pentru ca acești copii să poată beneficia de susținere și un mediu potrivit dezvoltării lor intelectuale, emoționale și sociale. Înscrie-ți copilul la Leonardo Gifted School până în 31 martie, iar primii 60 de copii vor putea benefica de o bursă de 2.400€ (la programul lung).

Cum învățăm? Metoda Leonardo înseamnă și accent pe personalizarea învățării, fără a pierde din vedere echivalarea studiilor în sistemul clasic. Fiecare copil are un Plan de Învățare Individualizat, care este adaptat nevoilor și intereselor sale. Copiii sunt încurajați să învețe în propriul lor ritm și să se concentreze pe domeniile de care sunt atrași și unde doresc să accelereze. Leonardo Gifted School este prima școală dedicată exclusiv copiilor supradotați, cu vârste între 3 și 12 ani, fiind un mediu special creat pentru copiii care nu pot performa la adevărata lor valoare în școlile existente. Fiind o școală internațională adaptată mediului românesc, păstrăm valori înalte, autentice; îmbrățișăm tot ceea ce este nou, dar ne asigurăm că este și de înaltă calitate umană și nu pierdem din vedere echilibrul dintre exterior și interior, nou și tradițional, natural și antropic, uman și digital. Am dezvoltat Leonardo Gifted School în mod natural, iar după 15 ani de expertiză în educația supradotaților, am perfecționat o școală unică în România ce are ca scop principal descoperirea și susținerea copiilor supradotați, precum și a părinților lor.

Copilul tău e mereu cu un pas înaintea celorlalți? Pentru el și pentru tine, am creat Leonardo Gifted School! Cum afli dacă ai un copil supradotat? Un copil supradotat de 8 ani poate avea mintea unui tânăr de 16 ani și inteligența emoțională a unui copil de 5 ani. Explicația? Pe scurt, copilul supradotat are o tendință de asincronie în dezvoltare. Mai exact, IQ-ul (coeficientul de inteligență) său este mai mare decât EQ-ul (inteligență emoțională) și SQ-ul (inteligență socială). Pentru ca el să aibă o dezvoltare sănătoasă, trebuie ca acest IQ mare să fie completat și echilibrat de un EQ și SQ cel puțin la fel de înalte. În aceste condiții, copilul poate eșua în a-și construi un creier integrat pentru că ii lipsesc stabilitatea și siguranța emoțională în relația cu alți copii de vârsta sa (IQ-ul îl împiedică s-o facă). Din acest motiv, va prefera să relaționeze preponderent cu copii mai mari, oameni mai în vârstă, respectiv cu persoane față de care are afinități sau relații de rudenie. Copiii supradotați au capacitatea să opereze cu 2 și până la 7 clase peste vârsta lor fizică! Realitatea este că…În România, există între 61.000 și 177.000 de copii supradotați, cu vârste de până la 14 ani (estimând că între 2 și 6% au IQ peste 130). Părinții sunt primii observatori ai comportamentului de supradotare și tot ei sunt cei care pot lua decizia de a-și înscrie copilul la o școală dedicată copiilor supradotați! Copiii supradotați care nu beneficiază de un mediu de susținere potrivit nevoilor lor, își pot risipi potențialul.

Fiecare copil are un Plan de Învățare Individualizat, care este adaptat nevoilor și intereselor sale. Copiii sunt încurajați să învețe în propriul lor ritm și să se concentreze pe domeniile de care sunt atrași și unde doresc să accelereze. Copiii au timp liber special, numit „timp Leonardo”, când pot să-și urmeze interesele sau să se relaxeze. O varietate de curricule internaționale sunt personalizate nevoilor lor și sunt create de facilitatori. Curriculumul național britanic ocupă doar 30% din timpul elevilor alături de alte curricule specializate (College William and Marry, Mensa, Curriculumul specializat Leonardo, Renzulli Learning, etc). Fiecare copil va putea să dea examene la alegere, ori de cate ori va dori să știe nivelul lui de cunoștințe. Se va putea bucura de o structură academică care să-i permită să știe cum este la un examen și cum să te pregătești pentru el. Pentru terminarea studiilor la 18 ani, se va putea pregăti pentru echivalarea studiilor luând în calcul teste specifice care îi atestă nivelul de pregătire la nivel de Bac.

Centrul Gifted Education: Conferința „Alternative în Educație” sau „Învățământ neînregimentat”. Mai sunt copiii fericiți să învețe?

Clasele sunt formate din maxim 15 copii, de diferite vârste, care învață împreună, în română și în engleză. Ei lucrează atât individual, cât și în grupuri, abordând materiile nucleu atât în limba română, cât și în engleză: matematică, limba (română), științe, și apoi materiile fundamentale, care includ engleză, artă și design, muzică, istorie, geografie, istorie a religiei și spiritualității, și multe altele.  Mulți mentori și ateliere extracurriculare sunt oferite pentru ca copiii să poată înflori în subiecte specifice supradotării, precum Learning How to Learn (Speed and Accelerated Learning), The Art of Questioning, MindMapping, DeBono’s Lessons CORT, organizarea timpului și a minții, Project management, Leadership, Coaching despre alegeri, cum funcționează lumea și examenele. Oferim o varietate de activități extracurriculare care îi ajută pe copii să descopere meserii, abilități și competențe si să se dezvolte în diferite domenii, în funcție de interesele fiecăruia: improvizație, teatru, media & video, public speaking, robotică, design, Big Picture learning (învățare cu privire la meserii și orientare vocațională), caligrafie și desen, reciclare, fotografie, Animation as a learning tool (Animație pe computer), învățare prin muzică, Comunicare non-violentă, Coaching prin Artă, Cum să fii Om de știință, metoda SOLE și multe altele.

Avantajele metodei Leonardo. Abordare holistică pentru pentru șansa fiecărui copil de a excela „Când o floare nu înflorește, schimbă mediul. Nu floarea.” (Alexander Den Heijer)
Gruparea abilităților. Oferim copilului posibilitatea de a se grupa cu alți copii pentru activități în funcție de interesul, pasiunea sau abilitățile acestuia. Engleză intensiv. În cadrul școlii, copilul va învăța limba engleză intensiv ceea ce îi va permite accesul la cea mai largă literatură de specialitate care există
The Big Picture. Dezvoltăm abilitățile necesare vieții de adult, extrem de importante pentru un copil cu intelect superior, prin intermediul celor 3 cercuri ale lui Dr. Joseph Renzulli: creativitate, asumare și inteligență.Dezvoltare în natură.
Lucrăm în natură pentru a echilibra dezvoltarea interioară a copiilor cu viața exterioară, folosind împrejurimile pentru a le face învățarea independentă de spațiu și vreme. Acest aspect contribuie la dezvoltarea emisferelor creierului și la dezvoltarea inteligenței corporale.
Educație prin joacă. Toată învățarea noastră se bazează pe jocuri. Fiecare copil are libertatea de a-și alege activitățile extracurriculare, cu propriile sisteme de învățare, stabilindu-și astfel domeniul și cariera unde va dori să se afirme.
Educație holistică. Ajutăm copiii să răspundă în fața marilor întrebări universale ale omului: Cine sunt eu? De unde vin? Ce vreau eu să fiu? Abilitățile nu sunt un scop în sine, aici doar „plantăm semințe” și descoperim oportunități! Accent pe artă, cultură și sport. Kinest este un antrenor școlar desemnat special pentru a lucra inteligența corporală, astfel încât copilul să-și integreze mintea cu corpul său, un aspect foarte important al bunăstării și al integrării neuronale a creierului la un copil supradotat.
Educație personalizată. Curriculum personalizat, adaptat la nivelul și nevoile individuale ale fiecărui elev pentru a-și atinge potențialul maxim, urmărind permanent perspectiva acestora. Copiii își pun propriile amprente asupra ceea ce învață.

Ce urmează după înscriere? Procesul de selecție este compus din 6 etape bine gândite prin care să ne alegem reciproc: copii, părinți și echipa.

  • Etapa 1: Testarea IQ-ului. În prima etapă validăm IQ-ul copiilor prin intermediul unor testări specifice, certificate internațional: WISC IV sau SON-R, în funcție de vârsta copilului. Astfel, în etapele următoare vor participa doar copiii cu un IQ de minim 130.
  • Etapa 2: Evaluarea comportamentală cu o comisie de experți (psihologi clinicieni). IQ-ul de peste 130 nu e suficient, fiecare copil își aduce propriile valori și ne dorim să fie și un bun coleg. Astfel, în fața unui panel de psihologi clinicieni, oferim copiilor un mediu experential caracterizat de jocuri extrem de antrenante și provocatoare care se joacă în grup in vederea descoperirii comportamentelor in situatii de limita, sau in situatii neprevazute. În final, prin corelarea întregului spectru de date despre copil, părinților li se oferă o perspectivă asupra nevoilor speciale ale copilului și cum îl pot sprijini cel mai bine.
  • Etapa 3: Consilierea. În această etapă, pe baza datelor acumulate în primele 2 etape, un psiholog clinician oferă un feedback concret părinților, în vederea îndeplinirii nevoilor specifice ale copilului. Durează 20 minute și sunt implicați doar părinții.
  • Etapa 4: Interviul motivațional al părinților. Părinții urmezează o etapă în care sunt invitați să-și arate capacitatea și motivația de a sprijini dezvoltarea necesară a copilului lor. Această etapă este esențială în acest proces deoarece disponibilitatea părinților de a-și sprijini copilul este esențială. Școala înseamnă un succes real bazat pe un parteneriat între școala noastră și familie în ansamblu.
  • Etapa 5: Interviul motivațional al copiilor. Copiii sunt invitați, în continuare, să lucreze intr-un team building-ul specific (cunoaștere, relaționare, descoperire), într-un cadru de grup în care să-și demonstreze motivația și capacitatea de a se autodepăși.
  • Etapa 6: Atelier parental. Este etapa în care vom lucra, părinții și echipa, pentru a ne cunoaște cu toții. Prin Școala Parentală ne dorim să creăm o comunitate și un spațiu în care vom lucra împreună cot la cot, totul pentru a facilita adaptarea copiilor în noul lor mediu: Leonardo Gifted School.

Gifted Education. M’s („Mensanii”) lui Roland Berril!

Înscrie-te până pe 31 martie! Primii 60 de înscriși vor putea benefica de o bursă de 2.400 €. De ce să-ți înscrii copilul la Leonardo Gifted School?
  • Mediu de învățare pozitiv. Scopul nostru este să avem copii fericiți și implicați în activitățile lor, să creăm un mediu în care copiii se simt în siguranță, acceptați, susținuți și apreciați de către alți copii cu abilități similare.
  • Școală Parentală. Munca noastră este în jurul copiilor, motiv pentru care am creat o școală parentală specializată menită să-i ajute pe părinți să înțeleagă nevoile copiilor supradotați și cum să-i sprijine în dezvoltarea lor.
  • Experiență. Avem expertiza a 15 ani de activitate și peste 360 de copii absolvenți, timp în care am creat un curriculum internațional adaptat și personalizat nevoilor unice ale copiilor supradotați, oferind o experiență de învățare dinamică și captivantă, care depășește sălile de clasă tradiționale.
  • Educație accelerată. Copiii pot să sară peste două clase în loc de una. Această opțiune se bazează pe îndrumarea oferită de un consilier care evaluează disponibilitatea copilului de a studia materiale specifice unei grupe valorice de vârstă mai mare.
  • Colaborare și comunicare deschisă. Suntem parteneri cu familia. Ținem o legătură strânsă cu părinții și elevii pentru a împărtăși reciproc informații, provocări și soluții.
  • Psiholog educațional. Copiii sunt implicați în relaționări 1 la 1 cu psihologul pentru a comunica deschis despre ceea ce simte, ce înțelege și cum se vede el în relațiile cu cei din jur.
  • Facilitatori specializați. Fiecare copil primește atenție individualizată de la facilitatori si mentori calificați, cu experiență în psihopedagogia și metodologia educațională diferențiată, personalizată, dedicată copiilor supradotați.
  • Creăm comunități. Am conceput un loc în care părinții participă la sesiuni de coaching în grup și workshopuri experențiale, astfel încât să se conecteze, să socializeze și să își împărtășească ideile.

Leonardo Gifted School servește nevoilor copiilor foarte inteligenți. Începem ca o școală preșcolară și primară dotată (3 până la 12 ani) cu procesul de acreditare British Schools Overseas (BSO). Acreditarea și inspecția BSO au loc în primul an sau al doilea an de funcționare, în funcție de alegerea echipei noastre. După acreditarea BSO urmăm procesul normal de înscriere în registrul special al școlilor internaționale din România și devenim astfel o școală românească acreditată. De asemenea, vom dezvolta o școală secundară (până la KS3, 13-14 și KS4, 14-16) și mai târziu un colegiu. Strategia noastră include construirea unui campus și aici puteți face diferența. Leonardo Gifted School este o școală dedicată exclusiv copiilor foarte supradotați. Aceasta este o șansă extraordinară pentru un copil de a învăța într-un mediu care respectă de la început nevoile speciale ale copilului și îl sprijină în dezvoltarea unei ființe autonome, a unui gânditor independent și a unui comportament emoțional sănătos. Acesta este genul potrivit de școală pentru un copil dotat.
  • Copiii care învață în mediul nostru au rezistența și adaptabilitatea de a merge și să urmeze școlile de stat sau școlile private mai târziu
  • Copiii pot veni la organizația noastră pentru mai multe, cum ar fi voluntariat, stagii și programe specializate pentru supradotați, cum ar fi bootcamp-uri atunci când cresc
  • Doar în primii 2 ani, copiii care absolvă Leonardo care doresc să revină în sistem sunt înscriși la clasa potrivită vârstei și dau diferențe față de anul precedent , astfel încât să obțină acea foaie de înmatriculare (de care nimeni nu are nevoie). Vă rugăm să citiți art. 125 din ROFUIP care precizează procedura exactă. Putem furniza informații reale de la părinții care au fost supuși acestei proceduri la cerere. Se întâmplă mult mai mult pe teren. După aceea, odată cu acreditarea ulterioară, nu mai este nevoie de acest pas.
  • Cambridge IGCSE (cea mai populară calificare internațională din lume pentru copiii cu vârsta între 14 și 16 ani), GCE AL (minim 2 examene), oferă copiilor acces la echivalența școlară. Certificatul general de educație (GCE) GCSE nu primește echivalență în RO, doar examenele AL –2, sunt echivalente cu „Bac”-ul nostru. GCE Advanced Level (GCE AL) (Regatul Unit): Certificatul general de educație (GCE) Advanced Level, sau A Level, este o calificare principală de absolvire a școlii în Anglia, Țara Galilor, Irlanda de Nord, Insulele Channel și Insula Man. Este disponibil ca o calificare alternativă în alte țări. În general, studenții studiază pentru nivelurile A pe o perioadă de doi ani.
  • Dacă doriți să aflați despre criteriile de admitere folosite în prezent de universități sau despre modul în care copiii supradotați se descurcă prin sistem pentru a-și satisface nevoile speciale, puteți veni la unul dintre atelierele noastre pentru a discuta în general, așa că vă rugăm să trimiteți un e-mail echipei noastre. Există mai multe modalități de a obține admiterea la o Universitate: modul clasic, sau făcând un portofoliu, ceea ce solicită din ce în ce mai multe școli/universități în zilele noastre, alte teste de echivalență școlară sau vezi acest articol pentru a afla ce a fost nevoie Alexia în 2023 pentru a obține admiterea la o Facultate cu UBB în România (care  a avut nevoie de 1 zi pentru a obține recunoașterea pentru studiile ei de credit cu Citizens High School din SUA și a sări peste Bac)

Misiunea noastră. Pentru a oferi un mediu unic pentru cultivarea potențialului copiilor cu abilități înalte. Ne propunem să descoperim și să dezvoltăm potențialul copiilor cu abilități înalte la o personalitate holistică, printr-o educație de excelență, care promovează diferențierea în eterogenitate, prin oferirea unei educații internaționale personalizate îmbogățite. Recunoaștem nevoile speciale de educație și consiliere ale copiilor supradotați. Susținem dezvoltarea tuturor celor trei domenii care formează comportamentul supradotat, concentrându-ne pe Concepția în 3 inele a lui Renzulli asupra dotației .

Membrii Consiliului Director

Profesorii noștri nu sunt profesori obișnuiți. Sunt facilitatori. Aceștia creează un program educațional bazat pe nevoile fiecărui copil și nu repetă nimic mecanic. Își folosesc mult din timpul profesional pentru a-și pregăti starea cu privire la modul în care intră în sală, planurile de lecție, cum să-și atingă creativ obiectivele împreună cu restul echipei, și cum să se ocupe de obiectivele individuale ale fiecărui copil. Ei sunt mai mult mentori și antrenori decât simpli profesori. Îi ajută pe copii să învețe să-și urmeze propriile interese și să ia propriile decizii. Înscrie-te acum”

 

Avem cea mai înaltă expertiză în lucrul cu supradotații și familiile acestora din România. În ultimii 14 ani am acumulat peste 4.500 de ore de muncă directă cu copiii supradotați, peste 3.500 de copii IQ testați la standarde internaționale și peste 330 de copii au absolvit programul academic de weekend al organizației.

Monica Gheorghiu, MBA. Peste 14 ani de experiență în educația copiilor supradotați, Monica este directorul lui Leonardo. În calitate de director de proiect al Centrului de Educație pentru Supradotați, ea a contribuit semnificativ la definirea primei și unice legi românești privind nevoile speciale ale copiilor supradotați, Legea 17/2007. Membru Mensa UK.

Profesorul Florian Colceag. Expert internațional în educația pentru supradotați sprijină Leonardo Gifed School și va fi unul dintre mentori,. Numit și „antrenorul geniilor”, deține un doctorat în științe, un record mondial de 84 de medalii la concursurile internaționale de matematică, specialist în teorii de modelare matematică, membru al Clubului Romei.

Mentorii noștri (vezi lista) oferă o îmbogățire cu valoare adăugată extrem de importantă cu mentori selectați de profil înalt care asigură că copilul poate extinde cunoștințele și talentul în zona pasiunii sale cu o persoană care are o dragoste cu subiectul, care a obținut un statut foarte respectat în domeniu și este îndrăgostit de ideea de a-și plăti cunoștințele copiilor supradotați. Sala noastră de mentori include profesioniști care au dezvoltat calități de:

  • Expertiza în domeniul lor de cunoastere
  • Pasiune și romantism cu subiectul
  • Dragoste pentru copii
  • Reputație înaltă
  • Lucrări anterioare cu copii supradotați
  • Conștientizarea personală a recompensei de a lucra cu copii supradotați. Se simt mândri și inspirați să își plătească pasiunea și cunoștințele cu ei.
  • Ascultare empatică foarte activă, prietenie adevărată, respect
  • Modele de viață ca creatori și auto-începători, indiferent de vârstă

În 2012, Justin Capră a fost invitat să interacționeze cu copiii supradotați la Centrul Gifted Education în seria „Dialoguri cu mentori” la care au participat zeci de copii supradotați pe parcurs. Justin Capra a dialogat atât de deschis și autentic, pentru a deschide mințile și darurile și pentru a stârni interesul pentru știință în inimile și mințile tinerilor, precum și pentru a alimenta dragostea de a fi român. Interacțiunea este memorabilă, așa cum puteți vedea mai jos. Nicio televiziune din România nu are antecedente de dialog între Justin Capră și copii, darămite copii supradotați. Cu acest videoclip, avem o amintire care va rămâne mereu în inimile noastre. Cu această ocazie, Justin Capraă a fost invitat să devină Amabasadorul nostru pentru copiii supradotați și a acceptat. 

 Articole asociate

Francezul „supradotat” (gifted, tânăr cu abilități intelectuale înalte, tânăr intelectualmente precoce, tânăr capabil de performanță). Învățământul alternativ elitist (de excelență) în Franța

Centrul Gifted Education. Ai fi vrut să crești mai liber, mai conștient de tine și de competențele tale? Pentru cine este „neșcoala”? Cine și-ar putea permite „neșcoala”?

Gifted Education. La ce îmi folosește școala? De ce merg la școală? Centrul Gifted Education lansează proiectul „neșcoală” (not – school). Pentru cine se adresează programul „neșcoala”? Cine și-ar putea permite „neșcoala”?

Gifted education. Teoria educației. Misiunea noastră „Gifted Education” în România!

Gifted Education. Teoria educației. Proiect de lege privind educația copiilor cu nevoi speciale, inițiat de către IRSCA Gifted Education (Institutul Român pentru Studii și Cercetări Avansate în Educația de Excelență) și EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)

Nota redacției

Comunicat al Lordului Sir Prof. dr. Av. Florentin Scalețchi președinte – fondator al OADO (Organizația pentru Apărarea Drepturilor Omului) – Ecosoc (Națiunile Unite), partener al Jurnalului Bucureștiului. Un pios omagiu marelui intelectulal Robert Badinter, „părintele abolirii pedepsei capitale în Franța, fost președinte de onoare al organizației de luptă contra pedepsei capitale ECPM (Thomas CSINTA – redactor șef)

Congresul Internațional al Universității Apollonia din Iași Ediția XXXIV – „Pregătim viitorul promovând excelența”. Corespondență de la Pompiliu Comșa (Prof. univ. asoc. Univ. Apollonia, directorul ziarelor Realitatea & Timpul – parteneri media ai Jurnalului Bucureștiului & directorul executiv al Trustului de Presă Pompidu – Iași), membru al Staff al Jurnalului Bucureștiului

In memoriam profesoara de canto Adela – Ioana Burlui. Elogiu profesorului de medicină dentară și „omului de litere” Vasile Burlui, președintele Fundației „Sfânta Apollonia” din Iași și „patronul” congreselor internaționale ale Universității Apollonia „Pregătim viitorul–promovăm excelența”

Henri Poincaré, printre contemporanii săi și dincolo de ei. Incursiuni în geo-receptologia și geofilosofia științei (Corespondență de la prof. dr. Narcis Zărnescu, scriitor, critic și istoric literar, redactor șef al Revistei „Academica” al Academiei Române, secretar știinfic al Academiei Oamenilor de Știință din România, secția  Secția X–Filosofie, Teologie și Psihologie, membru al Staff al Jurnalului Bucureștiului, Cavaler al Ordinului „Palmes Académiques” din Franța)

Profesorul Doru Pop de la UBBC (Universitatea Babeș – Bolyai) din Cluj – Napoca: „Fascismul, un herpes care mereu se reîntoarce”

Cum „traducem” cultura. Marea antologie a liricii românești/ Die Geschichte der rumänischen Lyrik (de la începuturi și până astăzi) a poetului și traducătorului trilingv brașovean Dr. Christian W. Schenk (membru corespondent al Berlin-Brandenburg Academy of Sciences and Humanities), corespondent permanent al Jurnalului Bucureștiului (din Boppard – Renania-Palatinat, Germania)

Uniți în onoare și recunoștință în amintirea eroilor de Ziua Internațională a Drepturilor Omului, la sediul OADO (Organizația pentru Apărarea Drepturilor Omului – Ecosoc – Națiunile Unite)

„Ortopedia Pediatrică este Știință, Artă și Predicție” (Corespondență de la Dr. Gheorghe Burnei, Professor of pediatric orthopedics, Macta Clinic – Constanța)

„Grandes écoles scientifiques – un modèle à réinventer” (Pierre Veltz, professeur émérite à l’Ecole des Ponts ParisTech – École nationale des ponts et chaussées)

„Scriitorul” multirecidivst Rédoine Faïd („Le Roi de Belle”) specializat în jafuri armate și evadări – Spectaculoasa sa evadare din CPSF (Centrul Penitenciar de la Réau) cu un elicopter Alouette. Procesul și Verdictul. Corespondență de la Curtea cu Jurați a TJP (Tribunalul Judiciar Paris)

Traducerea (Corespondență de la Dr. Dr. Christian W. Schenk – poet și traducător trilingv brașovean, membru corespondent al Berlin-Brandenburg Academy of Sciences and Humanities, corespondent permanent și membru al Staff al Jurnalului Bucureștiului din Boppard – Renania-Palatinat, Germania). Traducerea textelor cu caracter juridic (Thomas Csinta, criminal investigation journalist, research professor in MM – mathematical modeling & in MASS – Applied Mathematics in Social Sciences)

Le vernissage de l’exposition „Icônes et poteries de Roumanie” (Corespondență de la eruditul promotor franco – român al artei vizuale est – europene Michel Gavaza, președintele prestigioasei asociații franceze de artă contemporană Soleil de l’Est, promotorul înfrățirii orașelor Brașov – ZMBv și Tours-Métropole Val de Loire)

Le 10 octobre – „Journée européenne & mondiale contre la peine de mort” avec Amnesty International, ECPM (Ensemble Contre la Peine de Mort) et le Journal de Bucarest („Le petit Parisien”)

Centrul Gifted Education. În căutare de noi colegi pentru anul academic 2023 – 2024

„Jaful secolului” de la banca Société Générale din Nisa. O conexiune dintre SAC (Serviciul de Acțiune Civică) gaulle-ist și celebra organizație criminală „French Connexion” într-un „triunghi (graf neorientat) al bermudelor” determinat de Albert Spaggiari–Jacques Cassandri–Jean Guy. În căutarea și restabilirea adevărului istoric (Partea 2)

„Jaful secolului” de la banca Société Générale din Nisa. O conexiune dintre SAC (Serviciul de Acțiune Civică) gaulle-ist și celebra organizație criminală „French Connexion” într-un „triunghi (graf neorientat) al bermudelor” determinat de Albert Spaggiari–Jacques Cassandri–Jean Guy. În căutarea și restabilirea adevărului istoric (Partea 1)

Revista internațională de cultură „Cervantes”: Rezumat al interviului „interzis” al profesorului – cercetător Thomas Csinta, acordat jurnalistului Geo Scripcariu, de la Radio Punct Londra