Acasă Gifted Education Centrul Gifted Education: Conferința „Alternative în Educație” sau „Învățământ neînregimentat”. Mai sunt...

Centrul Gifted Education: Conferința „Alternative în Educație” sau „Învățământ neînregimentat”. Mai sunt copiii fericiți să învețe?

Thomas CSINTA, Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de studii CUFR (Consultanță Universitară Franco–Română) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles), Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE   (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați), Franța (Le Parisien)

De ce? Copilul tău spune că nu mai vrea la școală? Simte că este trist, dezamăgit, plictisit și că nu face progrese? Pentru el, școala pare a fi doar un spațiu limitativ, care îi încurcă dezvoltarea mentală și emoțională. Putem considera, astfel, școala un factor de risc social, moral și psihic? Cel mai probabil, ai resimțit suferință și frustrare atunci când ai conștientizat că nevoile copilului tău nu sunt înțelese și satisfăcute. Totuși, ai găsit alternativa?

Soluția. Alternative în Educație sau învățământ neînregimentat. Am lansat această conferință pentru că ne dorim să ne lăsăm inspirați de personalitățile din educația alternativă, care aduc cu ei o bogată experiență în domeniul alternativ și care au modelat nu doar un traseu de învățare personalizat pentru fiecare copil, ci și o cale către fericire, armonie și conștientizarea direcției în viață. Cu toții avem nevoie de personalizare în procesul nostru de învățare, de un învățământ care să nu se conformeze unor tipare rigide. Ne dorim să simțim că avem importanță, că ceilalți sunt interesați de gândurile noastre, de emoțiile noastre și de cine suntem ca indivizi, și abia apoi, că suntem deschiși la educație.

 

Cum a apoărut? Ultimii ani au fost cruciali pentru părinți și pentru comunitatea de învățare alternativă. Observăm o creștere semnificativă numărului de părinți care înțeleg că trimiterea copilului la școală nu înseamnă doar a-l plasa într-un spațiu fizic limitativ, care poate să-i restrângă libertatea mentală și emoțională, dar și să creeze un factor de risc în aspecte sociale, morale și psihologice. Copiii devin tot mai reticenți să meargă la școală, să ne asculte și să aibă răbdare cu noi. Ca educatori, am adunat o mulțime de povești din întâlnirile noastre zilnice cu copiii și părinții. Avem nevoie de un nou sistem educațional care să nu fie rigid și uniform. Ne dorim să simțim că suntem importanți, că ceilalți sunt interesați de gândurile noastre, de emoțiile noastre și de cine suntem ca indivizi, și abia apoi, că suntem și „educabili”.

  • alegi o altfel de educație copilului tău și nu știi ce opțiuni ai
  • intri în contact direct și să pui întrebări unor practicieni din educație, oameni sinceri care fac din educație o carieră, o vocație și un stil de viață
  • vezi „ofertele educaționale” dintr-o perspectivă obiectivă și pragmatică pentru a înțelege încotro o ia educația copiilor și care ar fi nevoile reale ale acestora, nu doar ceea ce sistemul vrea de la tine
  • Înscrie-te acum aici (Data 4 noiembrie 2023, sâmbătă, Orele 10h00-13h00 și 15h00-17h00, Locația str. Lister, nr. 53, vila Victoria, Cotroceni, București)

Acces în sală: 40 de locuri disponibile, 120 Ron (100 Ron până pe 15 octombrie), înscrie-te aici.

Acces Online: 100 de locuri disponibile (Zoom): 65 Ron (60 Ron până pe 15 octombrie), înscrie-te aici. Dacă ești student și ai până în 23 de ani, oferim gratuit 5 locuri online. Scrie-ne pe pr@giftededu.ro pentru detalii!

De ce să participi la acest eveniment?

  •  Pentru că „Învățământul ar trebui astfel conceput încât ceea ce oferă să fie perceput ca un dar neprețuit, nu ca pe o datorie apăsătoare” (Albert Einstein).
  • Pentru că descoperi noi perspective. AInvitații vor aduce în prim-plan o varietate de perspective, metode și abordări neconvenționale din educația alternativă. Astfel, vei putea face diferența între informațiile comune și opțiunile real valoroase care fac diferența în viața unui copil.
  • Pentru că reprezintă o nouă etapă pentru familia ta. Vei lucra la temerile tale ca părinte legate de „ce va face copilul meu” în viață și vei descoperi care sunt soluțiile care pot să producă cu adevărat schimbări profunde în viața copilului tău.
  • Pentru că vei beneficia de opțiuni educaționale. Vei descoperi o varietate de soluții și opțiuni educaționale (mult mai multe decât credeai), dar și ce se întâmplă cu tinerii și copiii care au trecut sau trec prin educația alternativă.
  • Pentru că ești  inspirat și motivat. Conferința este un context unic care adună în același loc educatori, părinți și specialiști care au avut succes în educația alternativă. Ascultând experiențele lor și văzând rezultatele pozitive, vei fi inspirat să explorezi opțiuni similare.
  • Pentru că primești răspunsuri concrete. Ai șansa să pui întrebări concrete și să primești răspunsuri de la specialiști care practică zilnic educația alternativă. Îți vei clarifica, astfel, perspectiva cu privire la opțiunile educaționale existente.
  • Pentru networking și schimb de idei. Evenimentul este o oportunitate excelentă pentru a construi relații cu alți profesioniști și părinți interesați de educația alternativă. Schimbul de idei și experiențe poate duce la colaborări și sprijin în dezvoltarea copiilor noștri.

Speakeri

1 Speaker Cristina Preda - conferinta Centrul Gifted Education 2

Cristina Preda

Fondatoare a Școlii Echilibria Montessori Education și vicepreședintele Asociației pentru Dezvoltarea Educației Montessori în România. Mamă a 2 copii adolescenți și Fondator al Școlii și Grădiniței Echilibria–Montessori Education în anul 2010, Cristina Preda este o susținătoare activă a metodelor de educație holistică ce mențin pentru întreaga viață setea de cunoaștere și explorare cu care ne naștem. După o cercetare amănunțită a ofertei în educație acum cca 15 ani, Cristina a decis să pornească pe drumul necunoscut al unei abordări foarte diferite a copilului. Și astfel a luat naștere o frumoasă comunitate de părinți și copii în care chiar a pus în practică toate gândurile și intențiile bune care au contribuit lumii educației alternative de atunci încoace. Copiii care se întrupează în prezent sunt „altfel” și nu li se aplică toate normele curente ale educației de masă. Noi, adulții, trebuie să ne adaptăm noii energii care alchimizează vechile modele pe Terra. Dacă vorbim de o singură caracteristică a noului adult transformat/transfigurat, aceea ar fi Starea de Prezență. Din acest spațiu putem să servim cu adevărat copiilor.

Temă: Pregătirea Adultului. Ce înseamnă ca adultul să fie prezent în spirit în procesul de predare? Cum credeți că ar beneficia copilul de un așa adult?

2 Speaker Monica Tatar - conferinta Centrul Gifted Education

Monica Tătar

Fondatoare Shichida Center Romania. Iar începând din luna ianuarie a acestui an, este owner al centrului Nomin Jyuku Oradea. Aceasta a terminat liceul Pedagogic Iosif Vulcan din Oradea, ulterior finalizându-și studiile universitare în domeniul economic și juridic în Oradea la Facultatea de Științe Economice și Juridice. Monica are studii postuniversitare în domeniul Business Management, Comunicare și Leadership, și nu în ultimul rând în Psihopedagogie specială. Iubește ceea ce face și își dedică tot timpul în această direcție, deoarece își dorește ca Shichida să ajungă să fie un etalon în domeniul educației timpurii în România. Tocmai pasiunea Monicăi pentru metodele de învățare japoneze, care s-au dovedit de-a lungul anilor ca fiind printre cele mai eficiente din lume, a dus la dorința ei de a aduce metoda Shichida în România și de a ajuta la crearea unor generații de viitori lideri, ce vor aduce o contribuție notabilă în societate. Activitatea ei principală constă în conducerea și gestionarea centrului educațional Shichida România, dar și a centrului de matematică mentală Nomin Jyuku Oradea. În prezent, lucrează la procesul de extindere a metodei Shichida pe plan național și chiar internațional, deoarece își dorește să ofere oportunitatea de a se dezvolta la un potențial maxim cât mai multor copii din lume. Declară că satisfacția pe care o are după o discuție cu un părinte fericit și impresionat de evoluția remarcabilă a copilului său nu se poate compara cu nimic. Momente ca acestea o motivează să continuie în această direcție și îi confirmă că ceea ce face are un impact semnificativ asupra vieții oamenilor care ne calcă pragul la Shichida. Pornind de la motto-ul Shichida „Love, praise, and accept”, Monica ne îndeamnă să facem tocmai asta: iubiți mai mult, apreciați și acceptați oamenii de lângă voi, fiindcă viața, în esență, este tocmai despre asta, despre iubirea și devotamentul față de familia și comunitatea în care trăim. De curând, Monica a fost la conferința internațională despre educație timpurie, organizată de Shichida International Japan, liderul mondial în educație și învățare timpurie, drept urmare va aduce în această conferință informații relevante despre învățarea copiilor. În cartea sa, „Metoda japoneză Shichida pentru performanțe superioare ale creierului”, Makoto Shichida vorbește despre cât de important este să le păstrăm mintea deschisă copiilor ca prim pas în procesul de a-și realiza maxim potențialul.

Provocarea este dată faptul că adesea „copiii nu își pot folosi abilitățile înnăscute din cauza imaginii negative subconștiente pe care o au despre ei înșiși”. Motivul pentru care o imagine de sine negativă poate limita potențialul unui copil se naște din felul cum „creierul uman este împărțit în emisfera dreaptă și emisfera stângă, cu un intermediar între ele”. Parte din acest intermediar, talamusul, „controlează emoțional informațiile și respinge orice informație incomodă primită din exterior”. Dacă părinții au o percepție negativă asupra copilului lor, și îl tratează cu emoții și cuvinte negative, talamusul copilului îi „închide” mintea acestuia, respingând informația negativă (gândurile negative ale părinților). „Mi-ar plăcea să înțelegi că dragostea profundă, gândurile pozitive și atitudinea pozitivă pe care o ai față de copilul tău sunt cele care deschid talamusul. Deschiderea talamusului provoacă apariția capacităților intercerebrale și permite creierului copilului tău să funcționeze la întregul său potențial.” (Makoto Shichida). Transmiterea dragostei de catre părinte către copilului său, prin afirmații pozitive și mesaje sincere, deschide în mod eficient mințile copiilor și le permite să își acceseze propriile abilități. În această prezentare, voi împărtăși mai multe perspective din cele două cărți scrise de profesorul Makoto Shichida, pe care le-am publicat și în limba română. Aici am împărtășit o mică parte a filosofiei din spatele metodologiei Shichida.

Temă: Metoda Shichida. Importanta dezvoltării emisferei drepte în copilărie.

3 Speaker Alexandru Bordea - conferinta Centrul Gifted Education

Alexandru Bordea

Expert în învățare, coach profesionist și fondator al Infospeed–un program unic în România ce îmbină tehnici de învățare, memorare și citire rapidă. De 20 de ani, Infospeed sprijină adulții și copiii să învețe ușor și eficient și să aibă o nouă abordare asupra educației. Lucrând alături de conf. dr. ing. Radu Budei și de expertul internațional în gifted education Florian Colceag, a căpătat experiența și cunoașterea necesare pentru a pune bazele unei metodologii de învățare unică, adaptată la contextul educațional din România. În cadrul Infospeed, Alexandru Bordea a făcut cunoscută o invenție românească premiată la Geneva: aparatul de citire rapidă cu care au lucrat deja mii de oameni. Totodată, a creat Kitul de Citire Rapidă și alte materiale de învățare alternative menite să îmbunătățească educația clasică.

Temă: Provocările copiilor gifted în școala românească

4 Speaker Monica Gheorghiu - conferinta Centrul Gifted Education

Monica Gheorghiu

Președinte fondator al Asociației Centrul Gifted Education. Consultant de management, freelancer, membru Mensa UK și antreprenor social. Conduce de 14 ani Centrul Gifted Education, de la idee la realizare. Prin Centrul Gifted Education oferim șansa copiilor supradotați să învețe la nivelul înalt al abilităților lor. Este un drept inalienabil al fiecărui copil să învețe pentru a fi provocat, pentru a fi fericit cu el însuși, pentru a-și cunoaște abilitățile. An de an, părinți din întreagă țară ne-au căutat și ne-au întrebat dacă avem reprezentanțe locale sau cum putem extinde centrul nostru. Lucrând de atâția ani în acest domeniu de nișă, într-o abordare sistemică a familiei, implicând îndeaproape părinții și dezvoltând o experitza unică la nivel național, ne-am propus să licentiem un program de Gifted Education în România. SeVA ca program și-a propus să te echipeze ca persoană, iar apoi, ca echipă, cu abilitățile potrivite care să te ajute după anul 3 să mergi pe picioarele tale cu programul local SeVA Gifted Education–program licențiat, practic un centru local gifted education, pe care l-ai înființat în anul 2 al acestui proces supervizat cu noi. Copilul tău este supradotat și caută o provocare? Leonardo Gifted School este școala potrivită. Punem accent pe învățare personalizată experiențială, gândire critică și creativitate, abilități de rezolvare a problemelor, parteneriat cu familia pentru a-l susține real pe copil, stare de bine și educație în natură. Suntem specializați în susținerea celor mai strălucite minți cu o abordare individualizată, academică. Avem expertiza de 14 ani și un curriculum internațional adaptat și personalizat nevoilor unice ale copiilor supradotați, oferind o experiență de învățare dinamică și captivantă, care depășește sălile de clasă tradiționale. Noi nu urmăm sistemul, și nu educăm pentru examene. Urmărim nevoile copilului supradotat și să il susținem să fie echipat pentru viață și să fie fericit cu cine este el. Educația înseamnă valori, competențe, atitudini, capacități, dar mai ales, inteligența de a-ți folosi corect resursele. Ce îți dorești pentru copilul tău peste 10 ani? Echipa noastră îți poate susține copilul să-și atingă potențialul.

Temă: Informații despre admiterea la Leonardo Gifted School și lansarea Programului SeVA de licențiere pentru profesia de Lider Local în Gifted Education și Facilitator în Gifted Education

5 Speaker Felicia Milian - conferinta Centrul Gifted Education

Felicia Milian

Fiziciană română, formată în SUA în științe biomedicale computaționale. Verbul a învață are două componente directoare: Logica și Etica. Disciplinele cărora li se aplică sunt din tot spectrul cunoașterii și al existenței umane. Explorarea oricărui subiect de interes se face după aceleași linii directoare. Cu un practicum exersat și divers, relevant și informat, se pot adresa oricând și oriunde, orice subiecte. La fel cum, de exemplu, gândim tot mai investigativ dacă vedem și citim tot mai multe istorisiri de acțiune. Pe același principiu, devenim pro antreprenoriali în orice sector al societății, pe măsură ce integrăm tot mai multe informații și exemple. Aplicând doar logica în raționament și valorile etice care respectă și protejează viața. Înțelegerea acestor valori deschide astfel, căi spre inovare în educație, ca sistem, cât și ca o conduită personală. Într-o carieră de peste trei decenii, am integrat activităţi educaţionale şi tehnice atât în cadrul academic cât şi antreprenorial. Am promovat educaţia în tehnologie agilă cu aplicaţii în știinţele fizice şi biologice, precum şi în domeniul cultural. După absolvirea Facultăţii de Fizică din Bucuresti, şi după o perioadă de activitate academică şi de cercetare in ţară, mi-am urmat visul de a studia biofizica. Astfel, am obţinut doctoratul în științe biomedicale, cu aplicații de informatică, la Școala de Medicină Mount Sinai a New York University. Din sinergia activităţilor tehnologice cu viaţa intelectuală şi de business New Yorkeză, traiectoria mea profesională a continuat atât in educaţie şi cercetare în mediul academic, cât şi prin aplicaţii de business. În acest context, ca si cercetător în informatică aplicată la Cornell University, am urmat şi cursuri de business, dezvoltând două startup-uri: compania Esverta, LLC, actualmente Igitur VIX, SRL, de R&D în tehnologie interactivă pentru proiecte educaţionale şi culturale, precum şi Asociaţia DoremiHope Inc. de educaţie pentru tinerii din România.

Temă: Logică și etică în a învăța

Director AERO–Organizația de resurse pentru educație alternativă. Este o voce lider în mișcarea școlii alternative de peste 30 de ani. Pe lângă cei 17 ani ca profesor de școală publică și director de școală alternativă publică și independentă, el a fondat, de asemenea, mai multe școli și organizații alternative și a ținut prelegeri și a oferit consultanță în întreaga lume. În 1989, a fondat AERO – Alternative Education Resource Organization și de atunci a ocupat funcția de director al acesteia. Jerry a fost primul director executiv al National Coalition of Alternative Community Schools (NCACS) și a fost membru fondator al International Democratic Education Conference (IDEC).

Pe lângă mai multe apariții la emisiuni naționale de radio și TV, eseuri, comentariile și recenziile lui Jerry au apărut în numeroase ziare, reviste și reviste, inclusiv The New York Times, Newsday, Paths of Learning, Green Money Journal, Communities, Saturday Review, Holistic Education Review, precum și antologia Creating Learning Communities (Fundația pentru Reînnoirea Educației, 2000). Jerry a fost redactor-șef pentru Handbook of Alternative Education (Macmillan, 1994) și Almanah of Education Choices (Macmillan/Simon & Schuster, 1995). Jerry este autorul cărții „No Homework and Recess All Day: How to Have Freedom and Democracy in Education” (AERO, 2003) și este editorul cărții Turning Points: 35 Visionaries in Education Tell Their Own Story (AERO, 2010).

Temă (Zoom): Ce înseamnă să conduci o mișcare în educația alternativă la nivel global

7 Speaker Alexia Iojă - conferinta Centrul Gifted Education

Alexia Iojă

În vârstă de 19 ani, studentă Facultatea de Biologie, U.B. În clasa a 11-a, prin noiembrie, am plecat de la școala de stat (liceu prestigios din București) și m-am transferat în online, la un liceu cu predare la distanță din Statele Unite. Aveam 17 ani. Menționez că am participat la programele Gifted. Școala online la care am fost eu are sediul în Statele Unite ale Americii. Acolo, sistemul este diferit. Nu știu exact cum e la școala lor de stat, dar vă pot spune cum a fost la această școală. Pentru un ciclu liceal de 4 ani, aveai posibilitatea de a face două programe diferite: unul care te ajută să intri la facultate și unul care te ajută să intri direct pe piața muncii din SUA. Primul program, cel pe care l-am realizat și eu, constă în 24 de credite. Eu, deoarece deja făcusem 2 ani de liceu în București, a trebuit să fac doar 7 credite (mi-au transferat creditele de la celălalt liceu). Astfel, am terminat 8 cursuri (2 au avut doar 0.5 credite fiecare). La fiecare curs se dă un examen de midterm și un examen final. După ce termini toate cursurile, primești diploma de absolvire. Această diploma mi-a fost echivalată cu diploma de bacalaureat din România într-o singură zi, fără complicații. Cu nota 10. Astfel, nu a mai fost nevoie să dau bacalaureatul. Autoare articolul de mai jos.

Temă: Întrebări și răspunsuri despre homeschooling, o alternativă la 17 ani

8 Speaker Carmen Dragomir - conferinta Centrul Gifted Education

Carmen Dragomir

Tony Buzan Licensed Instructor, Co-Fondatoarea Minte Brici. Pentru ca un copil să prospere într-o lume aflată în continuă schimbare, trebuie să stăpânească arta de a gândi profund și de a învăța cum să învețe, astfel ce să învețe nu-i va ridica nicio problemă. Cursurile marca Minte Brici îți Descătușează Geniul, stimulându-ți Creativitatea, Memoria și capacitățile de Concentrare, Învățare și Comunicare cu ajutorul celui mai eficient instrument de gândire al tuturor timpurilor, Harta Mentală (MindMap™).

Temă (Zoom): Copiii își pot descătușa geniul cu plăcere?

9 Speaker Gabriel Curcubet - conferinta Centrul Gifted Education

Gabriel Curcubeț

Președinte al Asociației Homeschooling România.  A fondat în anul 2002 Asociația Home Schooling România, al cărei Preşedinte este și astăzi. Familia Curcubeţ este printre primele din România care şi-a asumat educarea celor patru copii în sistem homeschooling. În 2001, Gabriel Curcubeţ, pastor, a început să le predea copiilor materiile reale, istoria şi geografia, iar soţia, casnică, materiile umane. Ulterior, au apelat şi la cursurile online. Gabriel va acoperi subiectul despre această formă de educație, care au fost prejudecăţile şi piedicile cu care s-a confruntat de-a lungul timpului, care sunt beneficiile sau greutăţile educării acasă în România.

Temă (Zoom): Educația acasă sau Sistemul alternativ – Home Schooling

10 Speaker Thomas Csinta - conferinta Centrul Gifted Education

Fizician teoretician și matematician de formaţie pluri-inter și transdisciplinară, adept şi promotor al educaţiei de excelenţă (gifted education), profesor de Matematici Aplicate în Științe Inginerești și Social-Economice franco-român. Consultant științific în învățământ superior și cercetare-dezvoltare (R&D) de pe lângă Conférence des Grandes Ecoles. Director de Studii CUFR România (Centre of French Graduate and Postgraduate advice, education and Research & Development–Headhunting).

Jurnalist de investigații criminale (director și redactor șef al publicației cultural-educaționale și de cercetare în științele socio-judiciare franco-române „Jurnalul Bucureștiului-„Le Petit Parisien”), Thomas Csinta este detașat permanent al Națiunilor Unite la Curțile cu Jurați ale tribunalelor franceze ca specialist în studiul fenomenelor (anti)sociale (socio-judiciare) cu ajutorul teoriei complexității și a sistemelor formale de tip Gödel în cadrul programelor de cercetare MASS (Matematici Aplicate în Științe Sociale). El este, deasemenea, autor a 47 de cărți științifice de matematică și fizică (dintre care multe, cu câteva mii de pagini), repertoriate și în Biblioteca Națională a Franței (François Mitterrand), consacrate sistemului (ultra)elitist al Școlilor superioare de înalte studii științifico-inginerești și economico-comerciale (PGE) grație cărora peste 1.300 de tineri români cu abilități intelectuale înalte au integrat sistemul (ultra)elitist de învățământ superior „Grandes Ecoles” (wiki, Thomas Csinta) în Franța și a peste 600 de lucrări (științifice) de investigații jurnalistice în domeniul marii criminalițăți (crimă organizată), publicată în ciclul „Investigații jurnalistice în serial” compusă (în total) din 12 volume (totalizând cca 30.000 de pagini) care, în mai multe dosare criminale (de mare anvergură) au contribuit la restabilierea adevărului istoric. Motto preferat: „Pe mine mă puteţi arde, dar adevărul spuselor mele nu-l puteţi distruge. Secolele viitoare mă vor înţelege şi mă vor preţui” ! (Giordano Bruno-Filippo Bruno, erudit filozof, teolog, umanist, matematician, poet și teoretician al universului, italian, ars pe rug pe 17 februarie 1600 în Piața Campo dei Fiori la Roma, pentru concepția sa panteistă și ideile sale eretice despre univers–ca precursor al teoriei heliocentrice).

Temă: Eficacitatea sistemului de învățământ superior. Comparație între două sisteme foarte diferite din Franța, cel universitar „de masă” LMD (Licenșă-Masterat-Doctorat) și cel (ultra)elitist, PGE (Prépa-Grandes Ecoles).

Prezentarease referă la eficacitatea sistemului de învățământ superior, făcând comparație între două sisteme foarte diferite în Franța, LMD (Licență-Master-Doctorat) al universității și PGE (Prepa-Grandes Ecxoles) al școlilor superioare de înalte studii, foarte puțin cunoscut încă în România. Lucrarea a fost prezentată și la Sesiunea anuală a Academiei Germano-Române din Baden-Baden (Beden-Wurtenberg, Germania) și urmează a fi prezentată și la Sesiunea anuală a Institutului de Cercetări Dan Hăulică la Universitatea Apollonia din Iași. Accentul este pus pe inter-pluri și transdicilinaritate și pe învățământul formativ, opus sistemului educativ în România, în care capiotolele unei discipline sunt studiate separat și au la bază un sistem informativ uzat moral fără nicio finalitatre practică. În cadrul prezentării va face și o analogie între cadrele didactice din România și Franța, care au misiuni diferite și mod de lucru diferit, ceea ce și permite o performanță „generalizată” în sistemul educativ din Franța. Va prezenta exemple simple concrete, ușor de înțeles și de urmărit, care, simultan, să fie și atractive.

 

11 Speaker Gheorghe Parascan (Gelu) - conferinta Centrul Gifted Education

Gheorghe Parascan (Gelu)

Artist plastic băcăuan, inventator și cercetător științific autodidact. Artistul plastic băcăuan, inventator și cercetător științific autodidact, s-a născut la 23 aprilie 1955, în Bacău, România. Peste 3500 de tablouri ale sale sunt răspândite în întreaga lume, inclusiv în cele două Americi, Groenlanda, Islanda, Europa, Africa și Asia. Linia sa artistică a stabilit conexiuni culturale până în Hong Kong și Japonia. De asemenea, a participat cu peste 50 de invenții la “Salonul Ingeniozității” din București, unde au fost recunoscute pentru contribuțiile lor în cercetarea fundamentală în domeniul biofizicii și botanicii. El își împărtășește experiența astfel: „După o viață dedicată ispitelor creative, parcurgând un drum aproape în opoziție cu cei din jur și societate, adeseori cumpărând cărți, culori și pânze cu ultimii bani, am reușit să definesc omul care tinde să-și sculpteze propriul destin încă din copilărie. Viața m-a învățat că în creativitate, cel mai bine este să mergi în direcția opusă majorității oamenilor. Astfel poți descoperi noutatea și să te eliberezi de spiritul turmei.”

Temă: Cum să-ți sculptezi destinul dorit încă din copilarie?

12 Speaker Adriana Brăescu (Vasile) - conferinta Centrul Gifted Education

Adriana Brăescu (Vasile)

Neurobiolog român, fondator Asociatia Re-Design, fondator CEREHARD (Centrul de Resurse pentru Educație Holistă al Asociației Re-Design). Acesta este un centru educațional care adoptă un curriculum britanic în România, oferind o formă de educație denumită EOTAS (Educație altfel decât la școala standard). Abordarea lor este inspirată de conceptul Bibliotecii din Alexandria, mai degrabă decât de abordările moderne și industriale ale educației. Motivul principal pentru care au inițiat acest efort într-un sistem de educație extrem de centralizat și influențat de trecutul sovietic este vasta neurodiversitate pe care un curriculum și o abordare standard nu o pot acoperi. Educația personalizată și învățarea bazată pe proiecte reprezintă pilonii principali ai acestui proiect. De asemenea, utilizează EEG și, speră să introducă MEG (Magnetoencefalogramă), pentru a obține o „amprentă cerebrală” care poate ajuta la identificarea neurodiversităților și la adaptarea metodelor de predare și învățare la acestea. Unul dintre proiectele ONG-ului Re-Design este Centrul de Evaluare Neuroimaging, care are potențialul de a contribui la diagnosticarea și descrierea neurodiversităților, precum și la sugestia metodelor educaționale adecvate pentru acestea.

Temă (Zoom): Alternativa EOTAS (Educație diferită de școala standard)

13 Speaker Andre Stern - conferinta Centrul Gifted Education

André Stern

Autor, Conferențiar, Ambasador al copiilor. Este întruchiparea învățării și realizării naturale. Artist renumit, educator și părinte iubitor, el arată cum toți copiii pot înflori atunci când înțelegem mai profund atât cum învață, cât și de ce și oferă cele mai bune condiții pentru creșterea și dezvoltarea lor. Ecologia copilăriei: Inițiată de André Stern, mișcarea Ecologia Copilăriei a fost lansată oficial în cadrul celui de-al I Congres Internațional cu același nume, pe 3 octombrie 2014 la Montreal. Câțiva ani mai târziu, a preluat rolul de ambasador al copilăriei pentru a aduce vocea copilului în diverse instituții, de exemplu ca expert invitat de Ministerul Solidarității și Sănătății pentru a participa la „Comisia Primele 1000 de Zile” (în Franța), sau cu diverse mișcări politice și asociative din Franța și pe plan internațional. Este o mișcare în plină expansiune. André este autorul cărții lansate de curând în România: „Iar eu n-am mers niciodată la școală. Povestea unei copilării fericite”. „„Doresc să fiu orice în afară de inamicul numărul unu al școlii.(…) Cum li se poate explica membrilor unei societăți, fără a le da impresia că militezi pentru o cauza anume, că lipsa de informațîi despre anumite subiecte sensibile, întreținută cu grijă, ii lipsește de mijloacele necesare pentru a face alegeri în totală libertate? Marketingul le da, în mod miraculos, oamenilor impresia că au ales liber unică posibilitate care li se oferă. Li se propune cumva tinerilor părinți, în modul cel mai serios, o varietate mai mare de opțiuni decât „școală publică” și “școală privată”? Nu se întreține cumva credința că unica alternativă a școlarizării este analfabetismul și șomajul?””

Temă (Zoom): Nu am mers niciodată la şcoală

Ca părinte, ai multe întrebări. Asemenea copilului tău. Ce ar trebui să fac pentru a-mi ajuta copilul? Este copilul meu pregătit să meargă la școală? Copilul meu se comportă normal? De ce nu se înțelege copilul meu cu ai săi colegi? Ar trebui să schimb școala? Ne poți scrie sau apela pentru a beneficia de o sesiune privată de consiliere educațională.

📞 0735 759 539
📧 pr@giftededu.ro
📌 Str. Dr. Joseph Lister, nr. 53, ap. 1, sector 1, Cotroceni, București

Articole asociate

Centrul Gifted Education. În căutare de noi colegi pentru anul academic 2023 – 2024

Gifted Education. Testare IQ (Intelligence Quotient) și înscrieri pentru prima selecție din Anul Academic 2023 la Centrul Gifted Education din București (partener cultural – educațional al Jurnalului Bucureștiului și al CUFR – Centre of French Graduate and Postgraduate advice – education – research & developement – headhunting, Paris–Bucharest)

 

Nota redacției

Sesiunea științifică a Academiei Germano – Române din Baden – Baden (Deutsch – Rumänische Akademie Baden-Baden e.V. – Rumänisches Institut – Rumänische Bibliothek Freiburg e.V., Landul Baden – Würtenberg, Germania) la Casa de Cultură „Friedrich Schiller” din București

Le vernissage de l’exposition „Icônes et poteries de Roumanie” (Corespondență de la eruditul promotor franco – român al artei vizuale est – europene Michel Gavaza, președintele prestigioasei asociații franceze de artă contemporană Soleil de l’Est, promotorul înfrățirii orașelor Brașov – ZMBv și Tours-Métropole Val de Loire)

Le 10 octobre – „Journée européenne & mondiale contre la peine de mort” avec Amnesty International, ECPM (Ensemble Contre la Peine de Mort) et le Journal de Bucarest („Le petit Parisien”)

Centrul Gifted Education. În căutare de noi colegi pentru anul academic 2023 – 2024

„Jaful secolului” de la banca Société Générale din Nisa. O conexiune dintre SAC (Serviciul de Acțiune Civică) gaulle-ist și celebra organizație criminală „French Connexion” într-un „triunghi (graf neorientat) al bermudelor” determinat de Albert Spaggiari–Jacques Cassandri–Jean Guy. În căutarea și restabilirea adevărului istoric (Partea 2)

„Jaful secolului” de la banca Société Générale din Nisa. O conexiune dintre SAC (Serviciul de Acțiune Civică) gaulle-ist și celebra organizație criminală „French Connexion” într-un „triunghi (graf neorientat) al bermudelor” determinat de Albert Spaggiari–Jacques Cassandri–Jean Guy. În căutarea și restabilirea adevărului istoric (Partea 1)

Accesul în sistemul (ultra)elitist francez, napoleonian, de Înalte Studii „Grandes Ecoles” (științifico – inginerești, economico – comerciale, medico – farmaceutice, social – politice, literar – artistice, judiciare, militare, etc.) – un sistem educativ ultraselectiv, ultraperformant și unic în lume, care domină învățământul superior francez de sute de ani! (Corespondență de la prof. univ. dr. Thomas CSINTA – Paris)

Revista internațională de cultură „Cervantes”: Rezumat al interviului „interzis” al profesorului – cercetător Thomas Csinta, acordat jurnalistului Geo Scripcariu, de la Radio Punct Londra

96 COMENTARII