Începând cu 3 noiembrie ROFMA (Asociația Română de Workplace și Facility Management) organizează sesiunea de toamnă 2022 a Cursului autorizat de specializare în Facility Management (FM), realizat în parteneriat cu REUG (Real Estate User Group) din cadrul Universității Tehnice din Viena. Desfășurat în format online, cursul este conceput prin suportul conjugat al unor reputați profesioniști internaționali și locali, acest curs fiind unic în domeniul FM din România, dezvoltându-se și perfecționându-se continuu. Cursul autorizat are la baza programa stabilită prin standardul ocupațional pentru educație și formare profesională, pentru ocupația de „manager de facilități”, cod COR 242117.
De la prima ediție până în prezent, peste 350 de profesonisti activi în diferite domenii, top și middle manageri din peste 100 de firme, s-au specializat, prin absolvirea singurului curs autorizat de profil din România, evoluând spre poziții superioare, cu competențe și responsabilități extinse. Printre companiile active pe piață locală care au beneficiat de acești absolvenți menționăm OMV Petrom, BCR Erste, Robert Bosch, Vodafone, GDF Suez-Engie, Carrefour, Telekom, Apă Nova, ENEL, CEC Bank, BNP Real Estate, Continental Powertrain, Globalworth, IKEA, Celestica, CBRE, CĂ Immo, Immofinanz, ISS, JLL, Bog’Art, CGS România, UTI, Synevo, IPSO, REWE Group etc.
Cursul este destinat cu prioritate managerilor și specialiștilor din facility management (disciplină de management profesională axată pe livrarea eficientă și eficiență a logisticii și a altor servicii de sprijin legate de proprietăți imobiliare și clădiri) la nivel național, activi atât în firme furnizoare de servicii, cât și în departamentele administrative ale firmelor naționale, multinaționale, rețelelor de retail, rețelelor bancare sau altor organizații care dețin și administrează spații proprii. De asemenea, cursul se adresează și clienților care au relații contractuale cu furnizorii de servicii de facility management. Conditia pentru ca participantii la curs sa obtina Certificatul de Absolvire oficial este ca acestia sa aiba diploma de studii superioare.
Obiectivele cursului
- Prezentarea integrală și sistematizată a domeniului facility management conform standardelor actuale europene și standardului ocupațional național
- Informarea cursanților, prin expuneri teoretice interactive și prin aplicații practice, despre cele mai recente evoluții în sfera administrării, întreținerii și operării clădirilor
- Creșterea semnificativă a competențelor profesioniștilor în facility management
Cât durează și cum este structurat cursul?
- Cursul se desfășoară exclusiv în sistem online în perioada noiembrie 2022– ianuarie 2023, pe parcursul a patru module conțînând grupe tematice ce acoperă toate sectoarele care compun domeniul FM;
- Cursul va începe pe 3 noiembrie 2022, urmând a se desfășura în baza programului precizat mai jos, în intervalul orar 15h00–18h00;
- Cursul se va încheia în ultima decadă a lunii ianuarie 2023 cu un examen de absolvire, derulat tot în sistem online, conțînând o proba practică-prezentare proiect și o proba scrisă-test grilă. În urmă acestuia se poate obține Certificatul de Absolvire eliberat de Ministerul Educației; Pentru obținerea Certificatului de Absolvire recunoscut de autorități, participanții trebuie să fie absolvenți de învățământ superior.
- Cursanții vor elabora și o lucrare scrisă în limba engleză, în baza căreia vor obține un Certificat de Absolvire eliberat și recunoscut de ROFMA în colaborare cu REUG, find semnat și de către prof. Alexander Redlein de la Universitatea Tehnică Viena, în calitate de coordonator academic al cursului.
Prezentarea lectorilor străini, invitați ai Cursului autorizat de specializare în Facility Management (FM)
Prof. Dr. Alexander Redlein este profesor universitar la Universitatea Tehnică din Viena, specialitatea Management Imobiliar și Facility Management (FM), lector invitat la Stanford University, președinte al ROFMA și, în trecut, președinte al IFMA (International Facility Management Association) Austria. A fost, de asemenea, membru al consiliului director al EuroFM. Cu studii interdisciplinare în cadrul Universității Tehnologice din Viena și la Universitatea de Economie și Administrarea Afacerilor din Viena, dr. Redlein este impliat în cercetare, educație și consultanță în domeniul FM de aproape 20 de ani. Este șeful Institutului pentru Management Imobiliar și Facility Management (IFM) al Universității Tehnologice din Viena, care include 15 cercetători în domeniile FM și Real Estate, fiind totodată responsabil cu transferul de tehnologie între universitate și firmele specializate din Europa Centrală și de Est. Ca cercetător, a coordonat studii internaționale privind importantă macroeconomică a FM în Europa Centrală și de Est și privind valoarea adăugată a facility managementului. Cercetările sale privind mediul de lucru se concentrează pe influență mediului de lucru asupra productivității și stării de bine a angajaților. Analizează, de asemenea, și impactul digitalizarii și automatizării asupra serviciilor de FM. Pe lângă activitatea să de cercetare, Dr. Redlein acționează în calitate de consultant strategic, stabilește concepte de FM pentru companii internaționale și autorități publice locale, optimizandu-le acestora procesele de FM, tehnologia informației și managementul mediului de lucru. Este, de asemenea, expert în sustenabilitatea clădirilor. În prezent, conduce un MBA în FM la Universitatea Tehnologică din Viena și mai multe cursuri de specializare în FM, atât în Europa Centrală și de Est, cât și în India. Din 2012 este coordonatorul academic al Cursului autorizat de specializare în facility management organizat la București de către ROFMA. Afilieri: Institutului pentru Management Imobiliar și Facility Management (IFM), Universitatea Tehnologică din Viena.
Andras Bajai este expert internațional în Facility Management (FM). După terminarea studiilor universitare în domeniul informaticii și ingineriei la Budapesta, se perfecționează la ABB în managementul mentenantei și al centrelor de profit. Ocupă mai multe poziții de management la firme internaționale de prestigiu (BASF, Minolta, ABB, Lufthansa). Din 2005 devine acționar la Technical Facility Solutions Kft., iar din 2006 este și CEO al ThermoControl FM Kft, ThermoControl România și membru în CA al ThermoControl FM Services India.
Descărcați programul detaliat al Cursului autorizat de specializare în domeniul facility management
Care sunt costurile participării la curs?
Tariful de participare la curs este de 6.000 Ron/pers.Pentru membrii și membrii parteneri ROFMA, tariful de participare este de 4.500 Ron/pers. La aceste sume se adaugă 19% TVA. Cursul este organizat de ROFMA (Asociația Română de Workplace și Facility Management) în parteneriat cu Real Estate User Group (REUG) din cadrul Universității Tehnice din Viena. Tariful cuprinde accesul online la toate cele 4 module ale cursului, suportul de curs în format electronic și articiparea la examenul pentru obținerea certificatului oficial.
Limba de predare a cursurilor și de comunicare cu lectorii străini este limba engleză (fără translator). De asemenea, suportul de curs pentru cursurile care au că autori lectori străini este în limba engleză. Cursurile susținute de experți români vor fi în limba română (cca. 70% din curs). Examenul oficial de absolvire se va desfășura în limba română. Pentru orice detaliu sau informație suplimentară, precum și pentru înscrieri puteți contacta organizatorii la 0733.73.23.58 sau 0745.78.76.78 sau la adresele electronice cristian.vasiliu@rofma.ro sau sabina.ușurelu@rofma.ro.
Nota redacției
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului