Acasă Conferințe - Seminarii - Dezbateri - Simpozioane DigiCon 2022 – Conferința de inovare în Marketing (la care participanții...

DigiCon 2022 – Conferința de inovare în Marketing (la care participanții au ocazia să testeze noile tehnologii) cu Jurnalul Bucureștiului. Live shopping, AR și VR shopping, cele mai noi trenduri în piața de retail

Inteligența Artificială în Marketing și Inteligența Umană sunt aduse din nou față în față pentru generarea de idei inovative în digital marketing. A doua ediție DigiCon 2022, conferința de inovare și trenduri dedicată exclusiv liderilor în marketing din România, va avea loc anul acesta în București, pe 4 noiembrie 2022, la Grand Hotel, începând cu ora 09h00. Participanţii au ocazia să interacţioneze cu cele mai noi tehnologii şi să afle dacă şi cum le pot folosi pentru creşterea business-ului pe care îl conduc. Trendul în marketingul digital este dat în ultimii ani de tehnologii precum Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ramură a  inteligenței artificiale care utilizează modele statistice pentru a dezvolta predicții, descrisă ca o formă de modelare predictivă sau de analiză predictivă și, în mod tradițional, definită ca abilitatea unui computer de a învăța fără a fi programat în mod explicit pentru a face acest lucru), Blockchain și Automatizare, cheltuielile publicitare în această direcţie fiind estimate în acest an lacca  616M$US.

Nota redacției. Există 3 tehnologii principale care se combină pentru a crea un blockchain. Acestea includ criptografia (cu cheie privată), o rețea de distribuție (cu un registru partajat) și un stimulent pentru menținerea tranzacțiilor (păstrarea și securitatea înregistrărilor). Acestea se combină pentru a face din tehnologia blockchain un sistem descentralizat, transparent și imuabil. Majoritatea formelor de plată tradiționale sunt centralizate. De exemplu, banca dvs. vă stochează banii și pentru a realiza o plătă către o altă persoană trebuie să treceți prin bancă. Aceasta prezintă mai multe vulnerabilități:

  • Toate datele sunt stocate într-un singur loc, ceea ce poate fi o țintă ușoară pentru hackeri.
  • Dacă entitatea centralizată se închide sau devine coruptă, nimeni nu are acces la informațiile pe care le deține

Într-un sistem descentralizat, precum cel creat prin utilizarea tehnologiei blockchain, informațiile nu sunt stocate doar de o singură entitate. Toți cei din rețea dețin informațiile și pot accesa istoricul tranzacțiilor, dar nu le pot edita. Această imuabilitate este un alt pilon fundamental al tehnologiei blockchain.

În acest context cea de-a doua ediție DigiCon 2022 și-a propus să dezbată modul în care aceste instrumente digitale își găsesc aplicabilitatea în activitățile de marketing și cum pot fi aplicate în beneficiul companiilor și clienților. Participanții vor avea astfel oportunitatea de a interacționa cu tehnologii precum generarea artei prin Artificial Intelligence (AI), chiar în cadrul conferinței, iar cei interesați vor beneficia de consultanță la faţa locului în privința provocărilor de marketing cu care se confruntă. Evenimentul, reunește peste 200 de manageri de top, CEO, antreprenori și jurnaliști care vor putea să asculte lideri în domeniu şi să împărtășească idei și informații despre tendințele pieței de digital marketing și impactul noilor tehnologii în dezvoltarea strategiilor moderne de marketing.

„Ne bucurăm să avem din nou ocazia de a aduce în exclusivitate, într-un cadru fizic, personalități din lumea digitală, lideri de marketing și manageri ai organizațiilor ce construiesc trendurile de mâine. Este un eveniment unic în România, iar participarea se face exclusiv în baza unei aplicații–astfel reușim sa păstrăm un standard excelent al calității, dar și garanția unui public cu adevărat relevant, care va beneficia cu adevărat de informațiile și mediul creat în cadrul conferinței. Ne dorim să creăm o experiență memorabilă și suntem siguri că, la fel ca în cazul ediției trecute, toți cei care vor fi alături de noi vor simți la sfârșitul zilei că au învățat lucruri valoroase și aplicabile.” Andrei Tiu (fondator al Agenției de marketing Marketiu și organizator al conferinței).

Piaţa de media din România este previzionată să depășească nivelul de 640M€ în 2022 și se află într-o creștere mai accelerată decât cele mai multe piețe internaționale în acest an. Avansul de 6% estimat pentru 2022 față de 2021 include și o creștere de peste 20% a segmentului de digital media. Acesta este şi motivul pentru care managementul strategiilor de digital marketing eficiente și folosirea celor mai noi tehnologii pentru optimizarea acestor bugete este de o importanță critică pentru directorii de marketing.

Accentul conferinței  va fi pus pe tema tranziției brandurilor tradiționale (care activează în online-ul clasic) către Metaverse (termen folosit de obicei pentru a descrie conceptul unei iterații viitoare a internetului, alcătuit din spații virtuale 3D partajate, conectate într-un univers virtual perceput) și oportunitățile care apar odată cu noul mediu virtual Web 3.0 (cunoscut și sub numele de internet de a treia generație, a World Wide Web, care oferă un Web semantic bazat pe date, care utilizează un protocol descentralizat a datelor, cu obiectivul de a dezvolta o experiență web mai inteligentă și mai benefică pentru utilizatori, având la bază tehnologia blockchain, pe care o asociem astăzi cu piața de cripto). Participanții la DigiCon 2022 primesc, în premieră pentru România, un bilet sub formă de jeton nefungibil NFT (Non-Fungible Token).

Nota redacției. NFT este o unitate de date unică dintr-un registru contabil informatic denumit blockchain cărora corespund fișiere de diverse formate, în funcție de natura procesului de creație: fotografii, înregistrări audio, videoclipuri etc. Deși fișierele în sine pot fi copiate, jetoanele nefungibile care le sunt asociate sunt consemnate și monitorizate în permanență în registrele blockchain din care fac parte, oferindu-le cumpărătorilor dovada dreptului de proprietate. Registrele folosite la scară largă, precum Ethereum, Bitcoin Cash, Flux etc., au fiecare câte un ansamblu de standarde ce reglementează utilizarea NFT-urilor (care apar de obicei în registrele blockchain de tip „dovada muncii”, mai puțin eficiente din punct de vedere energetic decât registrele blockchain de tip „dovada mizei”, ceea ce a atras critici cu privire la amprenta de carbon a tranzacțiilor de NFT-uri) și pot fi folosite pentru comercializarea creațiilor digitale, cum ar fi arta digitală, articolele din jocurile video și muzica. Totuși, atât fișierul ce conține creația originală, cât și orice copie a sa pot fi accesate de oricine, nu doar de proprietarul jetonului. Primele NFT-uri au apărut în 2015 în registrul blockchain Ethereum. Ulterior, pe măsură ce a crescut interesul pentru piața NFT-urilor, a crescut și numărul de tranzacții ilicite, întrucât investitorii care anterior vânduseră criptomonede la suprapreț au început să tranzacționeze NFT-uri în număr din ce în ce mai mare.

  • Prima parte a zilei va fi dedicată zonei de inovație în marketing, strategie și tehnologii disruptive. Un panel special va fi dedicat promovării moderne în spațiul eCommerce, dar și Live Shopping-ului, o tendință care este abia la început de drum în România, însă care a luat o amploare semnificativă pe piețele asiatice, vest-europene și cea americană.
  • În a doua parte a evenimentului vor fi abordate tendințele și inovațiile în materie de eCommerce și Content Marketing (Marketing-ul prin conținut media-una din cele mai populare și eficiente strategii de promovare la acest moment, cu formele populare de Blogging, Video Content, Podcasting și conținut scris în formă lungă – spre exemplu rapoarte de piață sau White Papers) în cadrul unui panel axat pe inovare, transformare și adoptare a tehnologiei în eCommerce. Pentru finalul conferinței organizatorii au pregătit un eveniment social privat și o surpriză dedicată comunității de marketeri prezenți la DigiCon 2022.

Prima ediție a DigiCon a găzduit aproximativ 120 de participanți din 50 de companii și s-a axat pe crearea de strategii de marketing integrate pentru zona digital. Aplicațiile pentru acces la eveniment sunt deschise și se pot face aici. În cadrul DigiCon ai ocazia să experimentezi Realitatea Virtuală cu ajutorul partenerilor Gateway VR-Play at Home-VR/AR Tech

Notă. Fondat la  Londra în 2016,  cu o experiență de peste nouă ani pe  piața digitală, Marketiu este o agenție de promovare specializată în strategie, implementare și automatizare Marketing Online (având că scop creșterea profitului companiilor prin folosirea celor mai moderne tehnici și inovații digitale) și oferă și servicii izolate pe canale individuale care vor avea mereu o performanță care îți va depăși cu siguranță așteptările. Explorează sevicii individuale precum Social Media Marketing, Email Marketing, Strategie sau dezvoltare Website & SEO, sau găsește combinația perfectă în secțiunile de mai jos, în funcție de stadiul afacerii tale.

Serviciile Marketiu sinclud

  • Social Media Marketing (Paid Ads)–Facebook, Linkedin, Instagram
  • Google Ads (PPC), Bing Ads, Youtube AdvertisingStrategie & Consultanță Marketing
  • Strategie Marketing pentru Start-ups
  • B2B Lead Generation
  • Optimizare SEO
  • Web Development
  • Ecommerce Marketing
  • Email Marketing
  • CRM Marketing/Marketing Automation.

Portofoliu de clienți: Estee Lauder, MAC Cosmetics, ByKilian, Cognism, Qlear Protocol, Fundația pentru SMURD, Golden Pigs, SIS România, Shepherd Tone, și mulți alții

Live shopping, AR și VR shopping, cele mai noi trenduri în piața de retail, cu rate de conversie de până la 20% și retururi în scădere cu 40%

Piaţa de retail se schimbă de la un an la altul, tot mai multe companii începând să se îndrepte către experiențe de cumpărare care le permit rate de retenție uriașe și o interacțiune live cu consumatorul. Estimările arată că piața de live shopping va ajunge la o valoare de 35Md$US  până în 2024, în timp ce în China va genera încasări de 480M$US doar anul acesta. Statisticile şi previziunile în domeniu au fost analizate pe larg de cei peste 200 de lideri în marketing, advertising și business prezenți la cea de-a doua ediție DigiCon 2022.

Cea mai nouă tendință din domeniu este livestream selling sau live shopping și presupune organizarea evenimentelor de shopping, în timp real, dându-le astfel companiilor oportunitatea de a creea conexiuni mai puternice cu consumatorii, de a-și crește audiențele prin parteneriatele cu influenceri în cadrul acestui tip de eveniment și, nu în ultimul rând, de a-și crește rata de conversie, în acest caz de achiziție, într-un mod foarte eficient. Trebuie să ne gândim că majoritatea giganților tech investesc deja masiv sau urmează să o facă în aplicații și platforme de live shopping, iar printre ei se numără Amazon prin Amazon Live, Google și Pinterest.”, spune Andrei Tiu, fondator Marketiu și organizator DigiCon.

Augmented Reality Shopping este o altă experiență de shopping, ce le permite utilizatorilor să personalizeze și să încerce anumite produse. Clienţii pot vedea astfel în timp real, fără să se deplaseze, felul în care li se potriveşte sau nu un produs, atât ca mărime şi model, cât şi din punct de vedere al culorilor acestuia în raport cu nuanţa pielii sau a părului. Strategia de business, impactul tehnologiilor disruptive precum Inteligență Artificială (AI), Realitatea Augmentată (RA), Blockchain și evoluția Mertaverse, dar și trendurile pentru 2023 din industria de digital au fost dezbătute pe larg la cea de-a doua ediţie a conferinţei de inovare DigiCon. Unul dintre cele mai apreciate și atractive momente ale zilei a fost panel-ul axat pe Entertainment și Media organizat împreună cu Romanian Artists Agency. Roxana Alexandru, Ana-Maria Apostoiu, Virgil Ianțu și Andrei Lăcătuș (Shurubel) au dezbătut împreună cu Andrei Tiu evoluția parteneriatelor dintre branduri și celebrități, evoluția consumului TV în paralel cu creșterea consumului de conținut video pe Youtube, bune practici și povești din spatele celor mai de succes campanii de endorsement.

„A fost un eveniment cu totul special și foarte așteptat de către toți participanții. Am primit primii oaspeți chiar înainte de ora de deschidere a registration-ului, iar pe parcursul întregii zile s-a simțit în aer o energie aparte-o stare generală de bună dispoziție, curiozitate și entuziasm față de speakeri, dar și față de noile prietenii închegate chiar în acele momente.“, spune Andrei Tiu, fondator Marketiu și organizator DigiCon. Conferința dedicată liderilor de marketing și top managementului a provocat audiența prin prezența unor experți de top precum Dragoș Nicolaescu, cu un portofoliu de peste 70 de companii, Doina Vîlceanu, Director de Marketing în cadrul ContentSpeed, Robert Tatoi, fondator Play Vertical și Andrei Tiu, fondator al Marketiu.

Nota redacției