Acasă Vernisaje Gabriel Grama revine pe pământ românesc

Gabriel Grama revine pe pământ românesc

La sala Brâncuși a Palatului Parlamentului din București este deschisă, până pe 31 iulie 2023, zilnic între 9h00-17h00, expoziția „anadromiki–retrospectivă”, a artistului plastic-sculptor, pictor, grafician și decorator-Gabriel Valentin Grama și cuprinde lucrări realizate în perioada 2002-2023.

Cine este Gabriel Grama? Originar din Piatra Neamț, trăieşte de peste 20 de ani în Atena. A urmat Liceul de Artă „Victor Brauner” din orașul natal apoi Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi. După ce s-a stabilit la Atena, în anul 2000, a studiat istoria artei moderne greceşti la Universitatea de Arte Plastice din Atena. În anul 2008 a obţinut recunoaşterea şi echivalarea studiilor din România de către universităţile din Grecia iar între 2010 şi 2013 a urmat seminariile Teachers Pedagogical Training de pregătire pedagogică pentru profesorii din şcolile publice din Grecia. Acum predă educaţia plastică în învăţământul de stat grecesc. În anul 2008 a devenit membru al Uniunii Artiştilor Plastici din Grecia.

Despre Gabriel Grama, criticul de artă dr. Marius Tița, curatorul expoziţiei, spune: „Fiecare dintre propunerile plastice oferite de Gabriel Grama este o operă în sine, cu o construcţie personală şi un mesaj puternic. Este un artist tânăr care a conturat deja o autenticitate intensă a creaţiei sale, fiind evidentă tentaţia alegoriei şi pasiunea modelajului, a străduinţei laborioase pentru fiecare contur, tuşă sau umbră de volum. […] Amintirile proprii şi memoria civilizaţiei sunt subiectele generale din care se ridică opera sa picturală, în formule proprii, originale. Este extrem de interesantă parada corpurilor umane care conturează şi dau conţinut alegoriilor sale de mare impact vizual şi spiritual. Aceste combinaţii trebuie studiate cu atenţie pentru că descoperim semne şi simboluri, unele universale, multe venite din tradiţiile şi mitologiile româneşti, înscrieri şi încriptări pozitive, care vorbesc exact din această perspectivă, a speculaţiei filosofice, pe un fond vizual intens”.

 Nicolaos Vlahakis,  Dragoş Gabriel Zisopol, Gabriel Grama,  Marius Tita, Thomas Șindrilariu

Gabriel Grama a început să-şi expună lucrările, mai întâi în oraşul natal, expoziţia de pictură „Humanitas” (1996) fiind prima dintr-un lung sir. Dintre expoziţiile care au urmat, spicuiesc: „Masks” la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iaşi (1999) ● „Air Space” DesignersDotGallery-Atena, Grecia (2010) ● „A Romanian Artist in Greece” (2012), la Ambasada României din Atena ● „Contemporary primitivism’’-Melina Cultural Center, Atena, Grecia ● „Forms and structures”„Keep it simple”, Ixia-Rodos (2015) ● „Arthatenia 2016- Kalliokunsthalle Gallery Helsinki „The Deal” ● „Without borders 12-15”-Olimp Festival, Dion-Grecia (2016) ● „Contemporary primitivism”-ICR Roma, Florenţa, Italia (2016) ● „People’’-Gallery Ena-Kaplanon Galleries, Atena, Grecia (2019). Întreaga listă a prodigioasei lui activităţi o puteţi găsi pe site-ul artistului. Tot despre Gabriel Grama, dr. Dragos Gabriel Zisopol, preşedintele Uniunii Elene din România, spune: „Prin lucrările sale de pictură şi sculptură, Gabriel Grama promovează atât valorile şcolii româneşti de arte plastice, cât şi o îmbinare a culturii şi tradiţiilor româneşti, elene, balcanice şi universale. Sursa principală de inspiraţie este antica Grecie, cu poveştile, miturile sale, precum şi obiceiurile păgâne româneşti ale Anului Nou, ritmurile şi arta tradiţională din Balcani şi Orientul Mijlociu.”.

Expoziția „anadromiki–retrospectivă”, este prima pe care artistul o face în România, ţara natală, după plecarea în Grecia şi cuprinde peste 80 de lucrări. Organizator este Parlamentul României prin Centrul Internaţional de Conferinţe, curator-dr. Marius Tita, iar partener cultural, Uniunea Elenă din România al cărei preşedinte este dr. Dragoş Gabriel Zisopol. Vernisajul a avut loc și în prezenţa subsecretarului de stat al Departamentului pentru Relaţii Interetnice al Guvernului României, Thomas Șindilariu cât și al consilierului general pentru diplomaţie publică de la Ambasada Republicii Elene în România, dr. Nicolaos Vlahakis. Expoziţia mai este deschisă destule zile ca s-o puteţi vizita în tihnă. Nu ezitaţi. Intrarea este liberă.

Mihai Vasile-Sângealb (senior editor al Jurnalului Bucureștiului, membru al al AJTR)

Notă. Articolele publicistului Mihai Vasile-Sângealb în Jurnalul Bucureștiului

Nota recației

Ziua Națională a Franței. Măsuri drastice din partea autorităților franceze (centrale și locale) după moartea adolescentului franco – algerian Nahel Merzouk la Nanterre (Métropole du Grand Paris)

Drama de pe Bulevardul La Défense de la Nanterre (Métropole du Grand Paris). Moartea adolescentului franco – algerian Nahel (Naël) Merzouk – o crimă (asasinat) cu caracter rasial (conform organizațiilor musulmane și ale drepturilor omului) sau legitimă apărare din parte polițistului – motociclist Florian Menesplier (conform sindicatelor de poliție și organizațiilor de extremă dreaptă)? Consecințele evenimentului dramatic. În căutarea adevărului istoric.

Muzeul muntelui de la poalele masivului Parâng – un muzeu la înălţime (Corespondență de la Mihai Vasile – Sângealb, publicist, senior editor al Jurnalului Bucureștiului, membru al AJTR – Asociația Jurnaliștilor și Scriitorilor de Turism din România)

 

„USR (Uniunea Scriitorilor din România) se autosuspendă”, „Călăuza” și „Singurătatea valorii” (fragnente din cartea „Istoria literaturii neînregimente” a lui Dr. Grid Modorcea, scriitor și cineast, „cel mai important” și cel mai prolific autor în viață) cu dedicatție poetului, eseistului și traducătorului trilingv Dr. Christian W. Schenk (corespondent permanent al Jurnalului Bucureștiului)

„Masoneria trebuie să slujească România” (Corespondență de la Dr. Grid Modorcea, scriitor și cineast, cel mai prolific autor român în viață)

Cours Prépa (CPGE – MPSI – 6). Subiecte de fizică specială pregătitoare pentru concursurile de admitere în sistemul (ultra)elitist al școlilor superioare franceze de înalte studii inginerești (Grandes écoles d’ingénieurs). Electrostatică – Electricitate („Levitație prin interacțiune electrostatică”, „Reglarea automată a temperaturii, utilizarea unei termistanțe”, „Filtru cu structură Rauch”)

Cours Prépa (CPGE – MPSI – 10). Subiecte de matematici generale (superioare & speciale) pregătitoare pentru concursurile de admitere în sistemul (ultra)elitist al școlilor superioare franceze de înalte studii inginerești (Grandes écoles d’ingénieurs). Grupuri simetrice (enunțuri & soluții)

Nume și titluri ale Bibliei (Corespondență de la Conf. dr. Nicolae Grigorie-Lăcrița, economist, filosof și scriitor)

În exclusivitate pentru Jurnalul Bucureștiului. Dialog cu eruditul promotor (franco – român) al artei vizuale est – europene Michel Gavaza, președintele prestigioasei asociații franceze de artă contemporană „Soleil de l’Est” (Partea 4 și integral – părțile 1, 2 & 3). „Fenomenul Hărman” implementat prin tabere de vară de către colecționarul brașovean Nicolae – Ioan Vrâncean

Rinocerul: „Batalionul de elită din Istoria literaturii neînregimentate a celui mai prolific scriitor român ‒ Grid Modorcea” (corespondent permanent și membru al Staff-ului Jurnalului Bucureștiului)

„Excesele românismului” și „Seriozitatea lui Eminescu” (fragmente din cartea „Istoria literaturii neînregimente” a lui Dr. Grid Modorcea, scriitor și cineast, „cel mai important” și cel mai prolific autor în viață) cu dedicație Simonei Lazăr – Țigău (poet, prozator, eseist, jurnalist și eminescolog, bibliotecarul casei de cultură „Carmen Sylva” din Sinaia, corespondentul Jurnalului Bucureștiului)

Interviul realizat pe tema asasinării profesorului Ioan Petru Culianu, în cadrul emisiunii „Dezbaterea de luni” (RadioPunctLondra), de către jurnalistul Geo Scripcariu (realizator) cu jurnalistul Petre M. Iancu

„AI sau A nu I?”, Editorial – Revista de Cultură „Curtea de la Argeș” (Corespondență de la Acad. Gheorghe Păun – Redactor șef)

Muzeul muntelui de la poalele masivului Parâng – un muzeu la înălţime (Corespondență de la Mihai Vasile – Sângealb, publicist, senior editor al Jurnalului Bucureștiului, membru al AJTR – Asociația Jurnaliștilor și Scriitorilor de Turism din România)

Sociologia matematică și rolul ei în structurile de date ale noii ordini mondiale. „Mecanica socială” a Acad. prof. Spiru Haret – precursor al (psiho)sociologiei matematice (dedicat Generalului Bartolomeu – Constantin Săvoiu, Mare Maestru al Marii Loji Naționale Române 1880)

Cu nostalgie, Sri Lanka – fosta insulă Ceylon, „Insula surâsului și a pietrei lunii”

„Ma thèse en 180 secondes” (Teza mea de doctorat în 180 de secunde) cu profesorul Mohamed Ketata, directorul Biroului pentru Europa Centrală și Orientală al AUF (Agenția Universitară a Francofoniei) și Conferința Alianței Franceze de la Pitești

Accesul în sistemul (ultra)elitist francez, napoleonian, de Înalte Studii „Grandes Ecoles” (științifico – inginerești, economico – comerciale, medico – farmaceutice, social – politice, literar – artistice, judiciare, militare, etc.) – un sistem educativ ultraselectiv, ultraperformant și unic în lume, care domină învățământul superior francez de sute de ani! (Corespondență de la prof. univ. dr. Thomas CSINTA – Paris)

Concours „Pérpa HEC” (Economique et Commerciale). Fusion des épreuves mathématiques HEC (École des hautes études commerciales de Paris – HEC European business school) et ESSEC (École Supérieure des Sciences Economiques et Commerciales – ESSEC Business School). Enoncés. Les Sujets „Zéro” 2023 (Maths Approfondies & Maths Appliquées)

Concours „Prépa Ecricome” (Les Grandes Ecoles de Commerce et Management – EM Sstasbourg,  KEDGE Business School, Montpellier Business School, NEOMA Business School, Rennes School of Business). Les Sujets „Zéro” 2023 (Maths Approfondies)

„Les grands concours des Grandes Ecoles d’Ingénieurs 2023”. Mines – Ponts (Maths – Sujets de concours). Marile concursuri de admitere ale școlilor superioare franceze de înalte studii inginerești franceze „Mines – Ponts” 2023 (Subiecte de concurs)

59 COMENTARII