Thomas CSINTA, Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de studii CUFR (Consultanță Universitară Franco – Română) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles), Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați)
Dacă îți dorești să știi cum se simte copilul tău în grup, în planul real, în activități care urmăresc comportamentele lor în situațîi sensibile-vino la o evaluare comportamentală, concepută de o echipa care susține copiii supradotați și familiile lor de 12 ani.
Faptul că un copil ne arată comportamentele lui este șansă lui să fie văzut pe nevoile lui prioritare de dezvoltare, și acestea să fie comunicate părinților în mod obiectiv. Părințîi care au luat în calcul aceste recomandări, au putut acționa pentru a pune interesul copilului pe primul loc acționând acolo unde el sau familia întreagă avea nevoie – fie că era vorba de logopedie, dezvoltare personală, evaluări clinice superioare, terapie specializată pe comportamente, etc.
Evoluția copiilor depinde de părințîi lor. Ultimii doi ani au fost încărcați de multe evenimente și situații de agresivitate, atât prin utilizarea excesivă a tehnologiei, cât și prin bullying-ul la care au fost supuși copiii.
Statisticile de la Salvați Copiii România spun în studiul publicat în 2021:
- 12% dintre copii sunt expuși abuzului verbal în familie, procentul ajunge la 22% în mediul școlar.
- 76% dintre copii spun că profesorii îi ceartă atunci când greșesc.
- 56% dintre părinți au declarat că-și pedepsesc copiii dacă greșesc.
- Atunci când sunt pedepsiți, copiii trăiesc stări de tristețe (38%), vinovăție (29%) și nefericire (28%).
- 6% dintre copii afirmă că se simt lipsiți de apărare atunci când sunt pedepsiți, 3% declarând chiar că se simt părășiți.
- Copiii afirmă că suferă în tăcere (43%), plâng sau vorbesc cu cineva (36%) și doar 8% dintre respondenți indicând că, atunci când sunt pedepsiți, își închipuie că se răzbună.
- Că atitudine generală față de pedeapsa corporală, 21% dintre părinți și-au exprimat acordul față de bătaie, că modalitate de sancționare a comportamentelor indezirabile ale copiilor.
Datele sunt extrase din „Studiul privind abuzul împotriva copiilor” (Salvați Copiii România, 2021).
Copiii supradotați, cu hipersensibilitatea și superexcitabilitatea lor pot suferi în tăcere, devenind deprimați, alienați, sau pot ajunge în situațîi de risc, fiind la rândul lor agresivi sau auto-agresivi. Nici una dintre aceste situații din triunghiul victima-agresor-salvator nu este benefică evoluției sănătoase a copilului.
O evaluare anuală, cât și șansă continuării activităților în Programul Academic Bianual alături de alți copii că ei și alte familii cu provocări similare, le-ar dărui spațiul de conștientizare a sinelui, de validare, de conștientizare a comportamentelor de bullying, de acceptare, de creștere, pentru a fi ei înșiși și a-și cunoaște adevăratul potențial.
Intră într-un proces prin care copilul tău poate învață să își asume propriul potențial, alături de familia lui!
Ce face selecția noastră un proces unic că beneficii pentru familie
Pentru orice părinte de copil supradotat participarea în evaluările anuale comportamentale (3 pe an academic: 5.02, 4.06, 3.09) ale Centrului Gifted Education este un proces unic, prin care copilul supradotat parcurge niște exerciții specializate într-un context în care lucrează pentru el însuși și e observat pentru comportamentele lui.
Evaluarea va permite să primiți un feedback de la comisia externă de experți psihologi clinicieni dacă copilul tău supradotat, la modul real, se poate descurcă pe cont propriu, are reziliența, comportamente etice, se integrează la grup, are responsabilitate și implicare, are toleranță la frustrare, etc.
În urmă evaluării veți înțelege ce aveți de făcut prioritar, pe baza comportamentelor observate la modul real, prin interacțiunea cu ceilalți copii.
Evaluarea aduce o abordare profesionistă și valoroasă pentru familie prin rolul și efectele pe care le poate produce consilierea primită în familie după evaluare, de la comisie.
Contact Monica Gheorghiu, Centrul Gifted Education
Notă. Articole asociate
Gifted Education. Selecțiile pentru anul Academic 2022 sunt în curs de derulare
Nota redacției
Parteneriat Jurnalul Bucureştiului
[…] Gifted Education. Te invităm la prima noastră selecție din 5 februarie 2022 la Centrul Gifted Edu… […]
[…] Gifted Education. Te invităm la prima noastră selecție din 5 februarie 2022 la Centrul Gifted Edu… […]
[…] Gifted Education. Te invităm la prima noastră selecție din 5 februarie 2022 la Centrul Gifted Edu… […]