Acasă IT-Tehnologia informației cu aplicații în economie Group Inform P. Lykos Holdings SA – Rezultate financiare în primul semestru...

Group Inform P. Lykos Holdings SA – Rezultate financiare în primul semestru al anului 2022 și fuzionarea acestuia cu Austria Card Holdings AG care solicită listarea la Bursele de Valori din Viena și Atena

Rezultatele financiare în primul semestru al anului ale Grupului Inform P. Lykos Holdings SA prezintă o creștere puternică atât datorită vânzărilor (+37,7%) cât mai ales profitului său operațional (+84,9%) care include soluții de transformare digitală și formulare de securitate implementate.

  • Vânzări de 47,8 M€ în creștere cu +37,7% față de H1 2021
  • Profitul brut 9,3 M€, comparativ cu 5,9 milioane de euro în primul semestru 2021, cu un plus de 3,3 M€ (+55,8%)
  • EBITDA („Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization”) ajustat 6M€ față de 3,2M€ în semestrul corespunzător din 2021, în creștere cu 2,8M€ (+84,9%)
  • Principalul motor al creșterii-soluțiile de transformare digitală

Creșterea semnificativă a profitului operațional al grupului Asseco SEE (ASEE). EBITDA („Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization”). Sistemul de plăţi interbancare online lansat de către Intesa Sanpaolo Bank grație aplicației de internet banking furnizate de către ASEE. Parteneriat ASEE și Tailent Automation Platform Overview (Robotic Process Automation)

Grupul se concentrează pe aplicarea pilonilor strategici, cu rezultatele bune așa cum se reflectă în prima parte a anului, și pune accent pe adăugarea de noi servicii, extinderea geografică pentru domeniile de activitate, precum și pe consolidarea contribuției soluțiilor de transformare digitală în cifra de afaceri. Astfel, în prima jumătate a anului 2022, vânzările Grupului au crescut cu 13,1 M€ (+37,7%) și au ajuns la 47,8 M€ față de 34,7M€ în prima jumătate a anului 2021. Creșterea semnificativă a cifrei de afaceri s-a înregistrat din:

  1. Lansarea și implementarea proiectului privind desfășurarea celor 6 evenimente electorale din Kenya. Grupul s-a angajat să producă și să livreze toate materialele electorale necesare pentru alegerile din Kenya din luna august. Valoarea livrată până în luna iunie a fost de 3,4 M€, restul proiectului fiind finalizat în iulie;
  2. Creșterea cu 3,2M€ a vânzărilor în sectorul de tipar digital și al serviciilor poștale, rezultată din atragerea de noi clienți și creșterea volumului de livrare, precum și din creșterea prețurilor de vânzare comparativ cu anul trecut, că urmare a creșterii costurilor serviciilor;
  3. Mărirea numărului de carduri de plată bancare solicitate pe piața elenă ca urmare a reproiectării acestora ( +2,1 milioane de euro);
  4. Creșterea continuă a contribuției soluțiilor de transformare digitală (cu 1,2 M€) prin atragerea de noi clienți și diversificarea soluțiilor oferite atât pe piața din Grecia, cât și pe cea din România.

Ca  urmare a creșterii cifrei de afaceri, principalele cifre de profitabilitate aleInform Group  sunt:

  1. Cca 9,3 M€ profitul brut al Grupului comparativ cu 5,9M€ în primul semestru 2021, cu un plus de 3,3 M€ (+55,8%), iar marja brută s-a îmbunătățit cu 2,3 puncte, de la 17,1% la 19,4%. Proiectul kenyan privind producerea materialului electoral are o contribuție semnificativă la îmbunătățirea profitului brut. În același timp, Grupul a reușit să absoarbă creșterea semnificativă a prețurilor materiilor prime, a energiei și costurile de transport, fără a pierde la nivelul profitului brut.
  2. Profitul ajustat înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA ajustat) al Grupului a ajuns la 6M€ față de 3,2M€ în semestrul corespunzător din 2021, în creștere cu 2,8M€ (+84,9%), ca urmare a creșterii semnificative a cifrei de afaceri și a îmbunătățirii profitului brut.
  3. Câștigurile înainte de dobânzi și impozite (Earnings Before Interest and Taxes-EBIT) ale Grupului, au ajuns la 3,7M€, comparativ cu 1M€ în jumătatea corespunzătoare a anului 2021 (+2,7M€), iar câștigurile înainte de impozitare Electronic benefit transfer (EBT) au ajuns la 3M€ în creștere cu 2,7M€, față de 0,3M€ corespunzător în primul semestru al 2021. Câștigurile după impozitare (EAT) ale Grupului au ajuns la 2,2M€, comparativ cu 0,1M€ în aceeași perioadă a anului trecut (+ 2,1M€).

Grecia. În ceea ce privește performanța comercială a principalelor piețe geografice și excluzând tranzacțiile intercompanii, vânzările în Grecia au ajuns la 21,0M€, comparativ cu 13,1M€ în primul semestru 2021, cu o creștere de 7,9 M€ (+37,6%), provenită în principal din:

  1. Lansarea producției de materiale electorale pentru alegerile din Kenya cu venituri de 3,4 M€ în iunie;
  2. Creșterea cu 1,3 M€ a vânzărilor de formulare comparativ cu prima jumătate a 2021;
  3. Creșterea vânzărilor de carduri de plată datorată în principal reproiectării cardurilor (cu 2,1 M€),
  4. Creșterea veniturilor din imprimare digitală și servicii poștale din servicii pentru clienți noi (+0,5 M€) și aveniturilor din soluții de transformare digitală cu atragerea de noi clienți (+0,3 milioane de euro).

România. Pe piața din România, vânzările au ajuns la 26,7M€, comparativ cu 21 M€ raportate în prima jumătate a 2021, înregistrând o creștere de 5,7 M€ (+21,3%), ce a provenit în principal din:

  1. Creșterea vânzărilor de servicii de imprimare digitală și poștale cu încorporarea de noi clienți și implicit a volumului de livrare, cu 2,9 M€;
  2. Creșterea vânzărilor de formulare atât către clienți existenți cât și noi, cu 1,8 M€, dar și mărirea prețurilor ca urmare a creșterii costului materialelor, energiei etc.;
  3. Extinderea continuă a soluțiilor de transformare digitală prin atragerea de noi clienți, aceasta contribuind la creșterea cifrei de afaceri cu 1 M€.

Fluxul de numerar operațional al Grupului generat în prima jumătate a anului 2022 a ajuns la 3,5M€, față de 0,5 M€ în jumătatea corespunzătoare a anului 2021. Datoria netă a Grupului s-a ridicat la 25,2 M€ în primul semestru al anului 2022, față de 21,4M€ în jumătatea corespunzătoare a anului 2021 și față de 21,7M€ la sfârșitul anului 2021. Creșterea cu 3,5M€ față de 2021 este legată în principal de extinderea participării Grupului cu 19,41% și, respectiv, 20% în companiile Next Docs Ecm Expert Srl și Next Docs Confidential Srl în România în valoare de 3,1M€.

În a doua jumătate a anului 2022, finalizarea implementării proiectului electoral din Kenya va avea un efect pozitiv semnificativ asupra cifrelor financiare ale Grupului. Estimativ, acest proiect va aduce în 2022 o cifră de afaceri de aproximativ 24 M€. În același timp, conducerea Grupului monitorizează evoluția economiei globale corelat cu creșterea inflației, creșterea prețurilor la energie șia tensiunilor geopolitice. Cu abilitatea demonstrată în anii 2020 și 2021 în timpul situației dificile legate de pandemia de Covid-19, lucrează în direcția depășirii acestor provocări externe fără efecte semnificative asupra rezultatelor financiare. Grupul și-a dovedit capacitatea de a se adapta rapid la condițiile schimbătoare și imprevizibile ale pieței europene în care operează, depășește provocările și, în același timp, vede beneficiile tranziției mai rapide a companiilor la transformarea digitală. Inform P. Lykos Holdings SA are o expertiză dovedită în implementarea proiectelor de investiții care urmează să fie anunțate în cadrul pachetului de redresare economică a Uniunii Europene, Next Generation EU (NGEU), care se preconizează că va finanța punerea în aplicare a unor importante reforme structurale.

Notă.Inform P. Lykos Holdings SA cunoscut și LYK.ATH a fost fondată în 1897, este listată la Bursa din Atena din 1994 și oferă produse și servicii pentru gestionarea sigură a documentelor și informațiilor, inovând în transformarea digitală a întreprinderilor și organizațiilor prin furnizarea de soluții specializate. Acesta are 510 de angajaţi în Grecia, România și Albania și o poziție de lider pe piețele Europei Centrale și de Est, atât în sectorul public cât și în cel privat și este membru al Austriacard Holdings AG, grup austriac de IT de înaltă tehnologie specializat în securitate hardware încorporată, cu peste 1.400 de angajaţi și prezență internațională în trei divizii, Austriacard, Inform și Nautilus, ce operează în domeniile securităţii digitale, managementul informaţiei şi IoT (Internetul Obiectelor), concept care presupune folosirea Internetului pentru a conecta între ele diferite dispozitive, servicii și sisteme automate, formând astfel o rețea de obiecte, ceea ce presupune echiparea dispozitivelor ce trebuie conectate cu aparatură de rețea, și cu electronică.

Grupul  Austriacard Holdings AG („ACAG”) grup austriac cu prezență internațională și unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții de tehnologie digitală din Europa, specializat în securitate hardware încorporată, are o prezenţă importantă pe piaţa de afaceri europeană, din Marea Britanie până în Grecia și Turcia, cu 8 facilități de producție și 7 centre de personalizare carduri în Europa, precum și 2 centre de personalizare suplimentare în America de Sud și SUA, care îi permit să-și deservească clienții, oriunde s-ar afla, în cel mai bun mod posibil. În 2021, Grupul a realizat o cifră de afaceri consolidată de 200M€, Ca urmare, acesta solicită listarea la Bursele de Valori din Viena și Atena după fuzionarea sa cu Inform P. Lykos Holdings SA, printr-o tranzacție transfrontalieră de 70,79% cu filiala sa acesta din urmă („Inform Lykos”), o companie listată la Bursa de Valori din Atena (cod Bloomberg LYK:GA, cod Reuters LYKr.AT).

Sub rezerva aprobării autorităților competente relevante și a Adunărilor Generale ale acționarilor ambelor companii, „ACAG” va absorbi „Inform Lykos” și va fi listată la Bursele de Valori din Viena și Atena, proces ce se preconizează să fie finalizat până la sfârșitul lunii martie 2023. „ACAG” și filialele sale, inclusiv Austria Card GmbH, Inform Lykos și Tag Systems, furnizează soluții digitale de securizare, și produse și servicii finale securizate, din două categorii mari :

  • Soluții digitale de securizare, Hardware Embedded Security (sub formă de module cu cip și licențe software certificate internațional), soluții de plată și autentificare, Data Capture, Data Mining, AI, Soluții de digitalizare, automatizari și platforme IoT, etc.
  • Produse finale securizate și servicii aferente acestora, cum ar fi: carduri inteligente bancare și servicii asociate, carduri inteligente securizate pentru identificare – pașapoarte, cărți de identitate și permise de ședere, precum și pentru permisele de conducere și cardurile pentru semnături conforme cu eIDAS (semnătură electronică), carduri de sănătate, transport, facturare/extrase de cont, buletine de vot securizate, etichete sigure pentru medicamente și alcool, editarea de cărți electronice și multe altele, reprezentând o combinație a soluțiilor noastre de tehnologie digitală securizată, cu produse și servicii finale de ultimă oră, fie în formă fizică, fie în formă digitală.

SoftOne lansează soluția ERP Soft1 Series 6, împreună cu noile module WMS, Power BI, SAF-T și Business Robotics și încheie un parteneriat cu Nordigen cu care lansează în România primul modul Fintech integrat în ERP (Enterprise Resource Planning)

În 2021, ACAG, pe bază consolidată, a avut venituri de 178,0 M€ și EBITDA de 26,8 M€, în timp ce în prima jumătate a anului 2022 veniturile au ajuns la 137,1 M€ (creștere de 69% față de anul anterior) și EBITDA ajustat 19,8 M€ ( creștere de 137% comparativ cu anul trecut). Fuziunea va contribui la un profil îmbunătățit al grupului, cu o acoperire geografică și de produs sporită, și, va aduce oportunități mai ample de vânzare încrucișată și economii de scară sporite. Cei peste 1.400 de oameni angajați astăzi în cadrul grupului vor beneficia de un mediu de lucru internațional, mai apropiat, care va stimula cunoștințele, va îmbunătăți schimbul de experiență, va oferi oportunități de dezvoltare internațională și va accelera adoptarea celor mai bune practici la nivel de grup.

Meet the Board of Directors

Panagiotis Spyropoulos, Vicepreședinte al Consiliului de Administrație al ACAG și CEO al Grupului, a declarat: „După ce am finalizat cu succes integrarea noilor membri de top care ni s-au alăturat din companiile recent achiziționate, acum este momentul potrivit pentru a valorifica pe deplin amprenta noastră globală. Astfel, punem la dispoziția clienților noștri întregul spectru de soluții tehnologice digitale securizate pe care le-am dezvoltat deja și pe cele viitoare, fiind încă într-o fază de cercetare și dezvoltare. În plus, listarea noastră atât la Bursa de Valori din Viena, cât și la Bursa de la Atena, va oferi comunității investiționale capacitatea de a participa la succesul nostru.

Manolis Kontos, Vicepreședinte Executiv, a declarat: „Prin implementarea acestei fuziuni, noul grup va avea un portofoliu puternic de soluții complete care se concentrează pe deservirea clienților noștri B2B care sunt activi în sectorul bancar, energie, telecomunicații și retail, atât în sectorul privat cât și public. Cu o experiență vastă de peste 125 de ani în domeniul managementului informațiilor și criptării datelor pentru comunicații de înaltă securitate, și cu o abordare foarte centrată pe client, Grupul este bine poziționat pentru a-și crește amprenta atât pe orizontală, cât și pe verticală, prin maximizarea talentului intern și atragerea altora noi.”

Polonezii de la Asseco South Eastern Europe, anunță rezultate în creștere pe trimestrul 1 din 2022

Jon Neeraas, Vicepreședinte Executiv, a declarat: „Prin această fuziune, poziția noastră de lider pe piață în segmentul Challenger Banking ca și cea de lider pe piețele cheie bancare europene vor fi susținute de oferte de soluții digitale de top. Clienții noștri din banking, din regiuni precum Scandinavia, Austria, Europa Centrală de Est și de Sud-Est, unde astăzi suntem lideri de piață, vor putea accesa produse și soluții complementare cardului de plată, în timp ce, le oferim clienților noștri de Global Challenger Banking posiblitatea să achiziționeze platforme tehnologice digitale, pentru a demonstra valoarea pe termen lung pe care o oferim acestui segment de high tech cu creștere accelerata. Cota noastră de piață va crește pe piețe precum Regatul Unit, Spania, Germania, Turcia, Orientul Mijlociu și Africa. În plus, operațiunea noastră în SUA va fi consolidată în continuare, cu un potențial semnificativ de creștere. Sustenabilitatea este crucială pentru viitorul nostru și, în esență, foaia noastră de parcurs va servi următoarei generații de Fintech-uri și bănci tradiționale. Prin utilizarea mai eficientă a resurselor Grupului, vom putea oferi un portofoliu mai orientat către soluții, cu produse și servicii end-to-end, de la emiterea de carduri, la procesarea/compensarea plăților și soluții avansate legate de plățile cu valoare adăugată ridicată. Acest model Embedded Finance va schimba regulile jocului, fiind primul de acest gen din industria noastră”.

Companiile care nu au depus Fișierul SAF-T către ANAF o pot face printr-o „soluție la cheie”, disponibilă în Cloud

Nikolaos Lykos, Președintele Consiliului de Administrație al ACAG și acționar majoritar, a declarat: „Această fuziune este un punct central în istoria Grupului, si punctul culminant al unui efort  inceput acum 40 de ani, de a conduce compania dintr-o lume în care oamenii comunicau și gândeau prin cerneală și hârtie, într-o lume în care comunicarea este un pachet de biți,  instantanee, globala și imperceptibila. În ultimii 125 de ani, etosul nostru a fost gândit să dezvolte cele mai bune soluții din clasă, iar astăzi ne mândrim cu faptul că ne ajutăm clienții să se conecteze perfect la era digitală.”

Nota redacției