Ca urmare a parteneriatul strategic între Cooperativa Țara Mea și AAylex One, România va produce sortimente „ready to cook” și „ready to eat” chiar din aceasta lună.
- Ca prima etapă, 30 de produsevor fi comercializate sub brandul Țara Mea.
- Cooperativa Țara Mea va investi 2,5M€ în produsele „ready to cook” & „ready to eat”, într-un parteneriat pe termen lung, menit să dezvolte această categorie de produse românești.
- În acest moment, 93% din aceste produse provin din import. Este începutul unei modernizări care va schimba complet fața produselor românești
În urma acordului de colaborare dintre Cooperativa Țara Mea și Compania AAylex One, 30 de produse 100% românești din carne de pui vor fi disponibile în magazine. Investiția cooperativei vizează strict gamele de produse ready to cook și ready to eat, semnificând echipamente de optimizare a fluxului tehnologic și logistic, în fabricile deja funcționale Aaylex de la Buzău și Călărași.
„Ca în fiecare dintre segmentele de food, România are o capacitate extraordinară de a produce marfă de calitate, doar că de fiecare dată au lipsit strategia pe termen lung și orientarea către consumator. Dacă vrem să ținem pasul cu nevoile consumatorilor, trebuie sa facem asta astăzi, nu când piața e saturata. Produsele ready meal și ready to cook câștigă zilnic cote mai mari de piata, datorita stilului de viata din ce în ce mai ocupat din marile orașe, iar 93% din aceste produse vin din import. Ne propunem și vom reuși sa schimbam acest aspect. Romanii merita sa mănânce mâncare românească. Dar merita și sa primească confortul și timpul liber aferent unor produse gătite rapid sau gata preparate.” (Florin Burculescu, Președinte Cooperativa Țara Mea)
Fabricile Aaylex One, de la Buzău și Călărași, cu o capacitate de producție de 40 tone/zi, au început deja probele de lucru, în vederea acestui parteneriat, iar cumpărătorii români vor beneficia direct de aceste dezvoltări, prin produse la raft disponibile începând chiar din luna martie 2023 în Carrefour, Kaudland, Metro, Penny, Lidl, Cora și Kaufland.
Parteneriatul a fost pus la punct în ultimele 6 luni și s-a dezvoltat firesc, ambele echipe avand scopul de a promova și valorifica produsele românești la cele mai înalte standarde. Calitatea produselor fiind deja de necontestat, accentul va fi pus pe optimizarea fluxului tehnologic și logistic, cu scopul de a trece produsele autohtone într-o noua eră. Acestea vor ajunge pe rafturi într-o formă mult mai atractiva, mai moderna și mai accesibila, gata de gătit sau de consumat.
Cooperativa Țara Mea este cea mai mare cooperativa agricolă din România și singura cooperativă integrată, cu activități de la cultivarea legumelor și creșterea animalelor până la producția de lactate, conserve, mezeluri și produse de băcănie, 100% românești. Cu peste 10.000 de fermieri români membri, produsele Țara Mea sunt disponibile pe piață de peste 14 ani.
Cooperativa Agricolă Integrată „ara Mea” a fost înființată în anul 2014 din dorința inițiatorilor proiectului de a reuni cât mai mulți producători agricoli pentru a putea să-și desfacă marfă în marile lanțuri de magazine. Pentru început, un grup de legumicultori din județul Olt s-au asociat și astfel au fost puse bazele Cooperativei. În aprilie 2015 aceasta s-a transformat în cooperativa agricolă integrată având scopul de a crea lanţul scurt tehnologic şi comercial în favoarea membrilor cooperativei, dar şi a consumatorilor români.
De la finalul anului 2016, este prezentă sub brandul „Țara Mea” în toate locaţiile lanţului de magazine Kaufland cu o gama largă de produse ce cuprinde legume şi fructe, conserve, carne de porc, carne de pasăre, ouă, lactate si brânzeturi, produse de morărit si panificaţie, precum şi altele. Cooperativa iși desfasoară activitatea în județele Arad, Brașov, Giurgiu, Satu-Mare, Buzău, Olt, Hunedoara, Galați, Prahova, Călărași și în Municipiul București și asigură circa 4.000 de locuri de muncă. Parteneriatul cu Kaufland presupune foarte multe avantaje: piaţă mare de desfacere, comercializarea unor cantităţi mari optimizând fluxul tehnologic și logistic, promovarea brand-ului şi a produselor în mass-media, în magazine sau la diverse alte evenimente organizate de Kaufland, evenimente menite să încurajeze consumul produselor autohtone.
Notă. Monica Gheorghiu-Centrul Gifted Education, partener cultural-educațional al Jurnalului Bucureștiului