Vizitatorul, cartea cu numărul 122 a celui mai prolific scriitor român în viață, Grid Modorcea, care a scris cărți de toate genurile, este al 32-lea roman al său. Un roman elitist, pentru cei inițiați în artă, fiindcă romanul face o istorie a artei într-un mod ingenios, derulând aprig, polemic, pe aripi de savantă cultură, povestea unui scriitor care a visat să se facă pictor și își imaginează ucenicia sa la unii dintre marii artiști ai lumii. Cu suportul nativ al Vizitatorului, un personaj din lumea în care ar vrea să trăiască, spațiul și timpul sunt abolite și va reuși să ajungă în atelierele acestor mari artiști mult visați.
O carte de înțelepciune, cu întâmplări semnificative din viața unor genii ca Michelangelo, Leonardo, Bosch, Van Gogh, Cézanne, Picasso, Dali, Brâncuși, Frida Kalho, Georgia O’Keeffe sau a românilor Victor Brauner, Jacques Hérold, Marcel Iancu, Jules Perahim, Mircea Ciobanu, Ion Grigore, Adrian Ghenie, Corneliu Vasilescu și mulți alții. De altfel, paginile dedicate suprarealiștilor, și avangardiștilor în general, sunt cele mai dense și spectaculoase. Un loc aparte ocupă Andy Warhol, fondatorul pop-art. De asemenea, nu lipsesc poveștile colecționarilor, culisele de la marile case de licitații, Christie’s și Sotheby’s.
Viața artiștilor și culisele artei sunt la fel de interesante și misterioase ca și opera lor. Însă a privi opera prin prisma vieții este o cale literară seducătoare, plină de surprize neașteptate. Istoria artei ca un roman? Iată un pariu câștigat. Călătoria Ucenicului vrăjitor, vizitat de o călăuză supranaturală, este de natură fantastică și este redată în stilul „dialogurilor” lui Platon, excelând dialogul autorului cu personajul său. Vizitatorul îl ajută pe Ucenic să-și împlinească visul într-un viitor îndepărtat, unde pictopoezia este rege, deși din capul locului își dă seama că scrisul este un fel de pictură, după cum pictura este un fel de scriere.-Redacția Editura Scriitorilor
Notă. Autobiografie Grid Modorcea („the great Mitică”-Dr. în arte, scriitor și cineast, cel mai prolific autor român în viață, „the most complex” and maybe „the biggest”, „cel mai valoros din toate timpurile”, un Honoré de Balzac al românilor)
Și mă gândesc acum la America (SUA). Am trăit 18 ani în mediul select american. Am fost prieten cu Oliver Scott, criticul number one de la „The New York Times”, cu mulți artișți plastici de mare calibru, dar nu m-am simțit niciodată complexat, dimpotrivă, după ce am publicat la ei „Fine Arts in America” , am simțit că aș putea fi number one și acolo. Așa spunea un mare regizor și artist plastic despre mine, Ion Truică, iar unul dintre marii oameni de cultură americani, muzicianul Richard Owen, dirijor, profesor și organist, fondatorul celebrei formațîi simfonice „Camerata New York”, a scris: „„I was impressed by the volumes History of „George Enescu” Festival and The critical esprit. În them I came across many musicians, writers and American actors. I also know the book „The American film”, but also his novels about America. I do not know another foreign writer who has written so many pages, books and articles about America like Grid Modorcea. I do not want to upset anyone, but it’s possible that we show and remain în history aș he sees us. And it’s good to follow his courses at the University of Enthusiasm if we want to get to Civitas Innocentiae (M-au impresionat volumele Istoria festivalului „George Enescu” și spiritul critic”. În ele am dat peste mulți muzicieni, scriitori și actori americani. Știu și volumul „Filmul American”, dar și romanele lui despre America. Nu cunosc un alt scriitor străîn care să fi scris ca Grid Modorcea atâtea pagini, cărţi şi articole, despre America. Nu vreau să supăr pe nimeni, dar e posibil că noi să arătăm și să rămânem în istorie așa cum ne vede el. Și e bine să-i urmăm cursurile de la Universitatea de Entuziasm, dacă vrem să ajungem în Civitas Innocentiae“.
Cel mai mult îi mulțumesc lui Dumnezeu că nu am ambiții deșarte, că nu am fost avid după bani, că nu sunt megaloman și mitoman, dovadă că mă bucur să trăiesc, cât oi mai avea de trăit, ca un eremit într-o chilie și să am drept curte un parc. Îmi place să dăruiesc cărți. E gestul meu de bunătate fără de lumea asta rea. Mă consider realizat și ca familist. Nu cred că există om mai invidiat decât mine, mai blestemat, căruia să i se dorească numai răul (și chiar moartea). Ceea ce mă întristează, este faptul că fetele mele din America de la Indiggo Twins (Gabriela & Mihaela Modorcea) sunt la fel de invidiate pentru realizările lor (vezi pe YouTube) și că nu cunosc oameni de valoarea lor. Noi nu trebuie să avem nici un complex față de americani sau occidentali, avem talente și forță, uneori, mai mare decât a lor.
Calitatea mea supremă este umorul. Am un „umor atroce”, cum spune Horațiu Mălăele, simțul umorului mă ridică deasupra marasmului existențial și mă face să accept lumea strâmbă în care trăim. Sunt moral până în măduva oaselor, cinstit, curat până la Dumnezeu, dovadă că am câștigat toate procesele care mi-au fost intentate de ofticați ca Adrian Păunescu, Vadim, Daneliuc, Sanda Vișan (directoare la TVR) și alții. Vezi „Teroriștii din Turn” și „Citația”. Nu mă consider disident, deși o perioada din viață am fost persecutat fiindcă nu eram membru de partid din cauză că eram nepot de preot (unchiul meu, pr. Vasile Modorcea). Sunt de la natură neinregimentat, ca și tine, dragul meu prieten Thomas Csinta, un rebel sui generis, un incomod, care am refuzat mereu să mă inregimentez. Posed arma cea mai puternică din lume: Spiritul Critic. Sunt religios, l-am inventat pe Deus Disidentum, care m-a dus la Cetatea Inocenței și la Homo Novus. Da, sunt Inocent, ca Iisus Hristos. Am înființat în America la un teatru de pe Broadway-Universitatea de Entuziasm. Nu am avut tentația titlurilor si premiilor, am refuzat întotdeauna premii mai ales când am mirosit că sunt aranjate. Am ales Opera. Să am o operă, mi-am zis, decât să mă bat, să-mi pierd timpul să am premii sau titluri. (Vezi în „Istoria Literaturii neînregimentate” cazul Dumitru „Puși” Dinulescu, care îmi spunea ce calvar este să obțină un premiu al USR. Îți pierzi ani de zile. Premiile și titurile nu înseamna nimic. Opera rămâne, nu titlurile sau premiile, care au numai o valoare personală, îți aduc beneficii doar cât trăiești. Dar țin de partea efemeră, muritoare a vieții. De nemurire ține numai opera, dacă există, dacă este valoroasă). Și mai spun și secretul carierei mele ca scriitor neînregimentat: nu am scris niciodată pentru bani! Să nu scrii niciodată pentru bani! Atunci inspirația ta va fi liberă! Restul îl găsiți în cartea mea autobiografică, în care îmi judec toate păcatele, Îngerul Rebel.
- Articolele scriitorului și cineastului Grid Modorcea în Jurnalul Bucureștiului
- Grid Modorcea cărți în vânzare (Amazon)
- Grid Modorcea filmografie
- Grid Modorcea IMDB
Centrul Gifted Education. În căutare de noi colegi pentru anul academic 2023 – 2024
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]
[…] Istoria artei ca un roman – „Vizitatorul” (roman) cel de-al 122-lea volum al marelui intel… […]