Acasă Gifted Education Supradotarea – o condiție psihologică specială. Evaluare la Leonardo School – Centrul...

Supradotarea – o condiție psihologică specială. Evaluare la Leonardo School – Centrul Gifted Education din București (partener cultural – educațional al Jurnalului Bucureștiului și al CUFR – Centre of French Graduate and Postgraduate advice – education – research & developement, Paris–Bucharest)

Jurnalul Bucureștiului. On line Newspaper publishing almost everything to be well informed.
That’s our main and only purpose!
Jurnalul Bucureștiului aims to be an online newspaper for information and debate of citizens’ problems and events.
The principles that will be at the basis of this publication are: 
–  Democracy cannot exist without opposition
– Elected representatives are our representatives and not our masters
– Criticism fosters progress
– Free speech-an important factor in correcting the deviations of power.

Thomas CSINTA, Profesor de matematici aplicate în științe inginerești și social–economice, Director de studii CUFR (Consultanță Universitară Franco–Română) de pe lângă Școlile Superioare Franceze de Înalte Studii (Les Grandes Ecoles), Cofondator IRSCA Gifted Education, Vicepreşedintele Consortiului EDUGATE   (Consorțiul Român pentru Educația Copiilor și Tinerilor Supradotați și Talentați), Franța (Le Parisien)

Am discutat în Webinarul din 10 aprilie 2024 despre cum copiii supradotați sunt neînțeleși și câteodată excluși din cercurile sociale, tocmai din cauza capabilităților cu care au fost înzestrați sau a vulnerabilităților pe plan emoțional. Am întâlni cazuri în care „bulliy-ul” era chiar un cadru didactic. Un cadru didactic nepregătit nu va ști să reacționeze corect la comportamentul copilului supradotat și, de multe ori, se va simți copleșit de felul detaliat și logic prin care trebuie să îi explice majoritatea lucrurilor. Există cazuri în care copilul supradotat este hărțuit de cadrele didactice prin ridicarea dificultății întrebărilor în momentul evaluăriilor doar pentru a verifica nivelul, neînțelegând că IQ-ul este doar o parte a ecuației supradotării.

https://www.verywellmind.com/thmb/NauTzn3I1fKa4PCvXoUutuRzaSU=/750x0/filters:no_upscale():max_bytes(150000):strip_icc():format(webp)/2795284-article-what-is-the-average-iq-5aa00dbc1d640400378bdacb.png

Copilul gifted adresează întrebări până răspunsurile îi satisfac curiozitațile. El este special, dar puțini înțeleg acest lucru…

  • Interesele neobișnuite
  • Nivelurile ridicate de inteligență sau talente
  • Creativitate ieșită din comun
  • Expunerea abilităților înalte

Toate acestea sunt caracteristici care pot face un copil să fie mai susceptibil la hărțuire din partea mediilor sociale pe care le frecventează. Atitudinea de neacceptare din partea colegilor, prietenilor și chiar a profesorilor poate duce la suferința copilului și tendința acestuia de a se retrage într-o lume a sa. Este important să observi cum percepe copilul tău școala și să fii pregătit/ă să-i oferi suportul necesar pentru a preveni și a gestiona situațiile de hărțuire în școală.

În cadrul cursului te voi învăța cum să vorbești deschis cu copilul tău supradotat despre problema bullying-ului și cum se poate proteja emoțional. Am să revin într-un email viitor cu câteva cazuri unde copilul supradotat era șicanat pe plan social, de anumite persoane, și la care am găsit o soluție, împreună cu părinții și copilul. Subiectul bullying-ului îl vom aborda mai pe larg în cursul Online dedicat părinților cu copii gifted.

În același timp vei învăța:

  •  Cum să personalizezi metodele și tehnicile pedagogice pe care ți le predăm, în funcție de nevoile copilului tău
  • Cât de important este să te bazezi doar pe informații validate prin experiență, a căror abordare este bazată pe ani de practică, rezultate și ajustări
  • Cum să-l îndrumi cu succes pe plan academic, chiar și în sistemul nostru de învățământ (te învățăm cum să-i construiești o curriculă personalizată de învățare)
  • Cum să te raportezi la capacitățile copilului supradotat și cum te folosești de interesele sale pentru a crea o legătură emoțională puternică între tine și copil
  • Ce trebuie să faci pentru ca meritele copilului tău supradotat să fie recunoscute și apreciate de societate
  • Cum să Intri în contact cu alți părinți ce au copii supradotați și înveți din experiența lor, iar la rândul tău poți împărtăși din a ta..
  • Pui în practică ce înveți și urmărim progresul copilului, împreună, pe tot parcursul cursului pentru a face ajustările necesare (dacă este cazul)
  • Cum să urmărești singur/ă progresul și să iei decizii informate legate de traseul de învățare al copilului tău supradotat;
  • Cum să fie cât mai autonom și să se ferească singur de tentații, ca tu să nu trebuiască să faci pe detectivul când ajunge să se lovească de ele. Vei cunoaște părinți ca tine și vom căuta soluții pentru susținerea fiecărui copil.

Având în vedere că este vorba de lansarea unui curs  unic în România, ai și niște bonusuri:

  • Un test de IQ de group
  • Raport personalizat
  • Curs de vizualizare Creativă/Curs EmoBrain-Recunoașterea și integrarea cerebrală emoțională prin Jocul Regatul emoțiilor animalelor cu 20 % reducere.
  • Dacă te înscrii la curs beneficiezi de toată experiența mea de la Centrul Gifted Education, unde de peste 14 ani am avut ocazia să observ și să lucrez îndeaproape cu copiii supradotați.
  • Pot să te ajut și pe tine cum am ajutat deja 400 de părinți să-și sprijine copilul pe plan emoțional și academic.
  • Ai timp să te retragi după a doua întâlnire dacă crezi ca nu te ajută, nu funcționează ce aplici sau dacă simți că nu e pentru tine.

Nu trebuie să ne dai un motiv deși aș fi curioasă să știm ce putem face mai bine. Accesează aici butonul de înscriere (până pe 15 aprilie 2024) pentru a citi toată programa pe care o parcurgem pentru a te ajuta să ai o direcție mai clară când vine vorba de educația copilului tău supradotat. 

Profesorii Florian Colceag & Thomas Csinta, fondatorii IRSCA (Institutul Român pentru Studii & Cercetări Avansate)  Gifted Education

În plus, copilul tău este ingenios, perseverent și creativ? Metoda Leonardo: Vino la o evaluare complexa a inteligentei copilului tau.. Vede o lume cu mult mai complexă decât adulții și e provocator să ții pasul cu el? Are un portofoliu de machete, proiecte în care el crede și este fascinat de tot felul de lucruri? Ei bine, copiii supradotați sunt de multe feluri. Noi îi descoperim pas cu pas și îi invităm să învețe la nivelul abilităților lor. Vino la o evaluare complexă a copilului tău. Noi ii oferim un mediu individualizat ca nu își risipească abilitățile. Înscrie-te aici în formular și schimbă direcția evoluției copilului tău. Este etapa în care o comisie de psihologi clinicieni oferă copiilor un mediu experiențial în vederea descoperirii abilitatilor copiilor într-o stare de bine in care pot performa. La sfârsitul evaluării comisia oferă un feedback părinților construit pe observarea comportamentelor în mod sensibil. Evaluarea durează 02h00 ore. Prin corelarea întregului spectru de date  despre copil, părinților li se oferă o perspectivă asupra nevoilor  speciale ale copilului și cum îl pot sprijini cel mai bine.

Metoda Leonardo poate fi utilizată pentru a precalifica copiii pentru inscrierea în programe și școli pentru gifted. Poate fi si o cale de a ști dacă un test de IQ este indicat sau nu. Este extrem de util în intelegerea profilului copilului, cat ulterior, în proiectarea de programe, sau planuri individuale de educație la școala sau domiciliu care ar putea respecta ritmul copilului, interesele sale, dezvoltarea emoțională și spirituală și nevoile unice ale copilului.

Articole asociate

Centrul Gifted Education. Ai un copil supradotat? Înseamnă că știi care sunt provocările de zi cu zi ale acestuia (în parteneriat cu CUFR – Centre of French Graduate and Postgraduate advice, education and Research & Development și Jurnalul Bucureșiului platoformă cultura – educațională și de cercetare în științe sociale franco – română a CUFR)

Centrul Gifted Education: Conferința „Alternative în Educație” sau „Învățământ neînregimentat”. Mai sunt copiii fericiți să învețe?

Notă. Alte articole despre Gifted Education în Jurnalul Bucureștiului

Nota redacției

Subiect de teză de doctorat (Sujet de thèse). „Le Casse du siècle – En quête de vérité”. „Jaful secolului” de la banca Société Générale din Nisa. O conexiune dintre OAS (Organizație Armată Secretă), SAC (Serviciul de Acțiune Civică) gaulle-ist și celebra organizație criminală „French Connexion” în „războiul cazinourilor” a „anilor de plumb” de pe Coasta de Azur, într-un „triunghi al bermudelor” determinat de Albert Spaggiari–Jacques Cassandri–Jean Guy. În căutarea și (re)stabilirea adevărului istoric

Le dossier criminel Matthieu Moulinas. Étude de la criminalité sexuelle juvénile (par le biais des MASS – Mathématiques Appliques). Dosarul criminal Matthieu Moulinas (criminal sexual minor recidivist, condamnat la închisoare pe viață). Subiect de teză de doctorat – Studiul criminalității sexuale juvenile cu ajutorul MASS (Matematici Aplicate în Științe Sociale – Sistemele complexe, Fornale și Fractali – prof. univ. dr. Thomas CSINTA, jurnalist de investigații criminale, atașat de presă al OADO – Națiunile Unite, detașat permanent la Curțile cu Jurați ale Tribunalelor Judiciare franceze)

Mesajul politic al G-ralului de armată, profesor universitar Mircea Chelaru (deputat AUR al județului Argeș) câtre națiunea Română

Prietenul nostru de suflet, Mihai Căldăraru (Director Executiv Adjunct Protecție Socială a DGAS România – AEDOPS România) – „omul mic cu suflet mare”, premiat de Ministrul Familiei Natalia Intotero, la Gala Națională a Binelui – 2024, iar prof. dr. Adrian Streinu – Cercel, susținător al Galei, distins cu titlul de „Doctor Honoris Causa” al Universității Apollonia din Iași și implicit, cu cel de „Cetățean de Onoare” al Târgu’ Ieșilor

Colocviile TeleMoldova Plus (+) cu o dublă lansare de carte și o piesă de teatru

„Art Basel Miami” – Săptămâna Artei în Miami (Corespondență de la artista vizuală Paula Craioveanu – „regina amazoanelor plasticii românești” din Miami – Florida, SUA)

Profesorul Doru Pop de la UBBC (Universitatea Babeș – Bolyai) din Cluj – Napoca: Blaga și „gândirea evreiască”

„Arta, pentru a fi cunoscută trebuie să circule”. Eruditul promotor franco – român al artei vizuale est – europene Michel Gavaza, președintele prestigioasei asociații franceze de artă contemporană Soleil de l’Est, din nou în România

Incursiune prin labirintul psihicului uman – „De la viață la moarte și înapoi” (Partea 2) de la corespondentul nostru permanent Dr. Anna–Nora Rotaru–Papadimitriou (Grecia–Atena), membră a Staff al Jurnalului Bucureștiului

„Din viața investigatorilor privați (Privat investigator – Pi/∏/π) – mituri și realități”. Interviu cu D-na Maria Bumbaru președinta ADNR (Asociația Naționlă a Detectivilor din România). Partea 1 (Generalități)

„Din viața investigatorilor privați (Privat investigator – Pi/∏/π)– mituri și realități”. Interviu cu D-na Maria Bumbaru președinta ADNR (Asociația Naționlă a Detectivilor din România). Partea 2 (Activitatea și „costul” real al unui ∏)

In memoriam profesoara de canto Adela – Ioana Burlui. Elogiu profesorului de medicină dentară și „omului de litere” Vasile Burlui, președintele Fundației „Sfânta Apollonia” din Iași și „patronul” congreselor internaționale ale Universității Apollonia „Pregătim viitorul–promovăm excelența”

Henri Poincaré, printre contemporanii săi și dincolo de ei. Incursiuni în geo-receptologia și geofilosofia științei (Corespondență de la prof. dr. Narcis Zărnescu, scriitor, critic și istoric literar, redactor șef al Revistei „Academica” al Academiei Române, secretar știinfic al Academiei Oamenilor de Știință din România, secția  Secția X–Filosofie, Teologie și Psihologie, membru al Staff al Jurnalului Bucureștiului, Cavaler al Ordinului „Palmes Académiques” din Franța)

Profesorul Doru Pop de la UBBC (Universitatea Babeș – Bolyai) din Cluj – Napoca: „Fascismul, un herpes care mereu se reîntoarce”

Cum „traducem” cultura. Marea antologie a liricii românești (Die Geschichte der rumänischen Lyrik) de la începuturi și până astăzi, a poetului și traducătorului trilingv brașovean Dr. Christian W. Schenk (membru corespondent al Berlin-Brandenburg Academy of Sciences and Humanities), corespondent permanent al Jurnalului Bucureștiului (din Boppard – Renania-Palatinat, Germania)

Uniți în onoare și recunoștință în amintirea eroilor de Ziua Internațională a Drepturilor Omului, la sediul OADO (Organizația pentru Apărarea Drepturilor Omului – Ecosoc – Națiunile Unite)

„Ortopedia Pediatrică este Știință, Artă și Predicție” (Corespondență de la Dr. Gheorghe Burnei, Professor of pediatric orthopedics, Macta Clinic – Constanța)

„Grandes écoles scientifiques – un modèle à réinventer” (Pierre Veltz, professeur émérite à l’Ecole des Ponts ParisTech – École nationale des ponts et chaussées)

„Scriitorul” multirecidivst Rédoine Faïd („Le Roi de Belle”) specializat în jafuri armate și evadări – Spectaculoasa sa evadare din CPSF (Centrul Penitenciar de la Réau) cu un elicopter Alouette. Procesul și Verdictul. Corespondență de la Curtea cu Jurați a TJP (Tribunalul Judiciar Paris)

Traducerea (Corespondență de la Dr. Dr. Christian W. Schenk – poet și traducător trilingv brașovean, membru corespondent al Berlin-Brandenburg Academy of Sciences and Humanities, corespondent permanent și membru al Staff al Jurnalului Bucureștiului din Boppard – Renania-Palatinat, Germania). Traducerea textelor cu caracter juridic (Thomas Csinta, criminal investigation journalist, research professor in MM – mathematical modeling & in MASS – Applied Mathematics in Social Sciences)

Le vernissage de l’exposition „Icônes et poteries de Roumanie” (Corespondență de la eruditul promotor franco – român al artei vizuale est – europene Michel Gavaza, președintele prestigioasei asociații franceze de artă contemporană Soleil de l’Est, promotorul înfrățirii orașelor Brașov – ZMBv și Tours-Métropole Val de Loire)

Le 10 octobre – „Journée européenne & mondiale contre la peine de mort” avec Amnesty International, ECPM (Ensemble Contre la Peine de Mort) et le Journal de Bucarest („Le petit Parisien”)

Centrul Gifted Education. În căutare de noi colegi pentru anul academic 2023 – 2024

Revista internațională de cultură „Cervantes”: Rezumat al interviului „interzis” al profesorului – cercetător Thomas Csinta, acordat jurnalistului Geo Scripcariu, de la Radio Punct Londra

24 COMENTARII