Acasă Editorial Jurnalul Bucureștiului Traficul pe Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav (cel de al 3-la, după...

Traficul pe Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav (cel de al 3-la, după „Henri Coandă” București – Otopeni și „Avram Iancu” Cluj Napoca)

961
0

Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav este un aeroport în prezent în construcție la Ghimbav, la o distanță de cca 12 km de Brașov (în ZMB-Zona metropăolitană Brașov). Proiectul și planul au costat aproximativ 70 de milioane de euro. Pista are o lungime de 2.820 m o lățime de 45 m și acostamente betonate de câte 7,5 m. Pe viitoarea pistă va putea ateriza și decola orice tip de avion, cu excepția lui A380, pentru care trebuie un terminal special și o pistă mai lungă. Pe data de 21 maI 2014 a decolat și a aterizat primul avion pe pista noului aeroport. Pe lângă aeroport va trece și viitoarea AutostradăA3. Brașovul va fi al 17-lea oraș din România care dispune de aeroport. Terminalul aeroportului de la Brașov va fi al treilea, ca mărime, după Aeroportul Henri Coandă de la București-Otopeni și Aeroportul Avram Iancu de la Cluj-Napoca.

Mobilitatea urbană în Zona Metropolitană Brașov – probleme și identificarea de soluții (Conf. dr. ing. Stelian Țârulescu – Universitatea „Transilvania” Brașov). Lista zonelor metropolitane romînești (peste 100.000 de locuitori) și franceze (peste 500.000 de locuitori)

Contractul pentru construcția clădirii principale a terminalului (cu o suprafață totală de 11.780 mp) a fost atribuit contractantului român Bog’Art București și a fost semnat la 21 august 2019, iar lucrările de construcție a terminalului de pasageri au început la 17 martie 2020. În aprilie 2020 a început să se toarne fundațiile viitoarei clădiri a terminalului. Terminalul va avea o suprafață de cca 11.000 de metri pătrați. Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a anunțat, la 8 mai 2020, că s-au terminat lucrările de turnare a fundației terminalului de călători. În august 2020 se montau ferestrele fațadei terminalului de pasageri, iar în luna septembrie a fost montat acoperișul acestuia. În interiorul terminalului urmează să fie montate escalatoarele, instalațiile de transport al bagajelor călătorilor etc.

S-a prevăzut că apronul aeroportului (zona destinată parcării aeronavelor) să poată primi simultan până la 3 aeronave, existând posibilitatea extinderii acestuia pănă la o capacitate de 15 aeronave, dacă va fi necesar. Primul zbor comercial ar putea avea loc în cursul anului 2021. CFR (Căile Ferate Române) au anunțat un studiu de fezabilitate pentru construcția unei căi ferate, cu lungimea de 8 km, care să lege viitorul aeroport cu Gara Centrală Brașov. Deocamdată nu s-au ales companiile aeriene cu care aeroportul va lucra, acestea fiind alese după terminarea aeroportului, dar, din Brașov, vor fi foarte probabil, zboruri către Budapesta, München, Bergamo, Istanbul sau Tel Aviv, dar și curse interne spre Timișoara, Oradea, Iași sau București, după declarațiile consiliului județean. Consiliul speră ca aeroportul să lucreze cu cca 12 companii aeriene.

Bibliografie

Nota redacției

  • ETICHETE